Praha - Češi utrácejí za potraviny méně než dřív. Za celý rok 2012 klesly maloobchodní tržby v této kategorii o 2,5 procenta. A propad pokračuje: Podle Českého statistického úřadu v dubnu prodej potravin klesl meziročně o šest procent.
Obchodní řetězce proto vymýšlejí nové způsoby, jak českého zákazníka přinutit utrácet. Slevy totiž přestávají mít dřívější účinek - lidé se už s nimi setkávají prakticky všude.
Tuzemští obchodníci přiznávají, že se v posledním roce dostali do takzvané slevové spirály. Snížené ceny nabízejí takřka pořád. Podle Aleše Langra, který zastupuje Interspar, se v "akci" momentálně prodává 40 procent maloobchodního zboží.
Složení potravin a "vzdělávání"
Vedle barevných cedulí, jimiž lákají na slevy, proto řetězce intenzivněji zkouší využívat i další nástroje.
Větší pozornost věnují například tomu, co zákazníkovi prozradí o složení potravin nad
…
Sdílejte článek, než ho smažem