Praha - Cestovní kancelář Solymar má problémy. Svým 112 klientům neuhradila leteckou dopravu z dovolené na Sicílii. Návrat domů jim tak musela zaplatit pojišťovna Uniqa.
"Když lidé přijeli v úterý poledne na letiště v Palermu, tak zjistili, že je jejich let zrušen," popisuje mluvčí pojišťovny Eva Svobodová. "Kontaktovala nás konzulka z Říma, stejně tak přímo někteří turisté nebo jejich blízcí, kteří je doma čekali," pokračuje.
Ve stejnou chvíli se pojišťovně ozvala i cestovka s tím, že došlo k potížím a "náhradní let zajistí v nejbližších dnech". To ale nestačilo. "Chtěli jsme doložit, že je ten let zajištěný a zaplacený, což se nestalo," uvádí Svobodová.
Návrat Čechů tedy zajistila Uniqa - pokud selže cestovka, musí tak pojišťovna podle zákona učinit do dvanácti hodin.
Cestovce přitom hrozí i další potíže - pojištěná pro případ insolvence byla jen do 2. července - původní smlouvu
…
Sdílejte článek, než ho smažem