Brno - Tvůrci televizních reklam budou muset sáhnout do svých scénářů, pokud plánují točit spoty tak, jako to udělali kreativci pro společnost Medicom International. Městský soud v Praze totiž potvrdil pokutu ve výši 400 tisíc korun za reklamu na přípravky k léčbě otoků a bolestí Prontoflex Spray.
Reklama obsahovala špatně čitelný a příliš malý text s varováním, že k užívání léku je třeba prostudovat příbalový leták. Text se navíc objevil na obrazovce na pouhé tři vteřiny.
Verdikt soudu se samozřejmě týká konkrétního případu, ale dává návod i pro další reklamy na léky, služby bank či mobilních operátorů. Za ty všechny mohou zadavatelé dostat statisícové pokuty, pokud budou maskovat nepříjemné nebo varující doplňkové informace.
Text nestihl nikdy přečíst
Zmíněná reklama běžela na Nově, ČT1 a ČT 2 v celkem 110 reprízách, kromě obrazů spreje a loga výrobku obsahovala jednořádkový text
…
Sdílejte článek, než ho smažem