Praha - Už beztak rekordní tržby internetových a zásilkových obchodů zvýšila v závěru roku měnová intervence České národní banky, která předčasně odstartovala vánoční nákupní horečku. A přinejmenším na internetu přiměla Čechy uskutečnit dlouho odkládané nákupy.
Podle Českého statistického úřadu zvýšili internetoví obchodníci v listopadu tržby o více než třetinu (36,4 procenta) v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Prosincová data ještě nemají statistici k dispozici.
Za celé předvánoční období utratili zákazníci podle oborové asociace APEK přes 18,5 miliardy korun, tržby obchodníků přes internet v tomto období stouply o 15 procent.
Celoroční tržby největšího tuzemského internetového obchodu Alza.cz dosáhly podle předběžných odhadů 9,2 miliardy korun, což je o téměř pětinu více než v roce 2012.
"Největší nárůst prodejů jsme zaznamenali u tabletů, ultrabooků a
…
Sdílejte článek, než ho smažem