Praha - Českým e-shopům loni vzrostly tržby na 70 miliard korun, což je o 15 procent více než v roce 2012. Z toho padesát miliard připadá na zboží a zbylých dvacet na služby, například zájezdy.
Odhaduje to Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje asi 300 internetových obchodů včetně největších firem kromě Alza.cz a Slevomat.cz.
Už beztak rekordním tržbám internetových obchodů ještě pomohla listopadová intervence České národní banky, která rozjela předvánoční horečku o měsíc dříve.
Podle posledních čísel Českého statistického úřadu táhly v listopadu maloobchod právě e-shopy, jejichž tržby v tomto měsíci meziročně vzrostly o 36,4 procenta.
Ekonomická krize ještě zvýraznila jednu z hlavních výhod e-shopů - obvykle nižší ceny. Zlepšuje se také přístup domácností k internetu a zkušenosti s ním. E-shopům nahrává i dostupnost zboží, tedy širší nabídka, a pohodlné objednání.
"K
…
Sdílejte článek, než ho smažem