Praha - Společnost Ahold dokončila přeměnu svých 56 hypermarketů Hypernova na Albert hypermarkety. Změna značky začala v polovině dubna a probíhala za provozu. "Cílem bylo sjednotit značku našich supermarketů a hypermarketů," vysvětluje mluvčí Aholdu Libor Kytýr. Už dříve avizovaná přeměna měla původně skončit do loňského prosince, nabrala ale zpoždění.
Kromě nového názvu a loga mají bývalé Hypernovy také pozměněnou vnitřní vizuální podobu. "Výraznou změnou prošlo oddělení ovoce a zeleniny, které jsme i nově uspořádali," říká Kytýr. Právě větší nabídka čerstvých potravin, ovoce a zeleniny má být vedle velikosti prodejní plochy tím hlavním, co hypermarkety Albert odliší od stejnojmenných supermarketů. "Dnes začíná také modernizace našich supermarketů. Všechny prodejny se do konce srpna představí v nové vizuální podobě," dodává mluvčí.#infobox
Ahold provozuje v Česku přes 220 supermarketů, letos jich však dvacítku ztrátových uzavřel (k tomu i jeden hypermarket). Na druhou stranu letos otevřel tři nové supermarkety (v Praze - Písnici, Praze - Nové Harfě a v Sušici). "Do konce roku plánujeme otevřít další, ale konkrétní lokality zatím nechceme zveřejňovat," říká Kytýr.
Už dříve také firma avizovala záměr zmenšit prodejní plochu 13 největších hypermarketů. Zatím tak ale učinila jen v Liberci a v Brně, v prosinci se má zmenšit také hypermarket v Ostravě. U ostatních hypermarketů však zatím stále jedná s provozovateli nákupních center o podmínkách tohoto kroku. Největší Hypernovy nyní mají rozlohu 10 000 metrů čtverečních, přitom plocha Albert hypermarketů by podle nové koncepce neměla přesáhnout 5000 metrů čtverečních.
Sdílejte článek, než ho smažem