Brno - Jásáte nad právě dodaným grafickým návrhem propagačních materiálů nebo vizitek? Obdivujete netradiční a zajímavé písmo, které kreativci použili? Tak se raděj rychle začněte zajímat, o jaký typ písma jde a zda na něj vlastníte licenci. V opačném případě by se vám nové materiály mohly pořádně prodražit. Na takzvané fonty písma totiž platí autorská práva stejně jako třeba na počítačové programy.
"Může se stát, že grafické studio sice dodá zakázku perfektně zpracovanou, ale už klienta neupozorní, že pro dodané písmo potřebuje zakoupit licenci. Firma se tak stává majitelem grafiky, která porušuje práva majitelů písem," upozornil Jan Hlaváč, tiskový mluvčí protipirátské organizace BSA (Business Software Alliance).
K porušování práv ale může dojít i druhým "směrem". Tedy pokud firma grafikům "půjčí" font, na který sama licenci vlastní.
Sdílejte článek, než ho smažem