Praha - Letošní rok byl pro malé a střední firmy v Česku horší, než původně očekávaly. Ukázal to podzimní průzkum společnosti Ipsos Tambor pro tuzemskou Citibank. V příštím roce už většina firem nečeká zhoršení ekonomické situace.
Zatímco v lednovém průzkumu předpokládalo zhoršení vlastní ekonomické situace 43 procent manažerů malých a středních podniků, podle podzimního průzkumu se letos zhoršila kondice 60 procent společností.
"Mezi nejčastější protikrizová opatření patřila větší kontrola nákladů, k níž letos přistoupily čtyři pětiny firem," říká ředitelka marketingu komerčního bankovnictví Citibank Hana Stuchlíková.
Posílíme marketing, ale dáme na něj méně peněz
Druhým nejčastějším krokem (u 68 procent firem) bylo zvýšení aktivit v prodejní a marketingové oblasti. Současně ale téměř polovina firem uvedla, že snížily náklady na marketing a komunikaci.
Sdílejte článek, než ho smažem