Praha - Končící světová krize vyvolává pozitivní nálady na kapitálových trzích. Při bližším pohledu na západní ekonomiky však lze jasně vidět, že v určitých odvětvích krize ještě ani zdaleka neskončila. Nejvíce je to asi patrné na automobilovém průmyslu. Ten krize kromě finančního odvětví zasáhla jako první z takzvané reálné ekonomiky a vymaní se z ní zřejmě jako poslední.
Výrazná změna
Zotavení automobilového průmyslu podvazuje zhroucení úvěrů kvůli přetrvávající nedůvěře v bankovnictví, vyšší náklady na ekologická opatření Evropské unie a opatrnost zákazníků. Ti si osvojili, že nové auto je zbytná investice nejméně do definitivního konce krize.
&"V České republice mají spotřebitelé obavy z budoucnosti. Prodeje na domácím trhu jsou stále slabé a hotovostní situace je napjatá. Dodavatelé součástí automobilů jsou pod velkým tlakem zákazníků. Budoucí objednávky jsou nejisté a situace se mění ze dne na den. Existují však určité pozitivní známky - ohlášení nové investice společností Hyundai či další růst výroby v automobilce TPCA," komentuje situaci na českém trhu Andrew Sutherland, partner odpovědný za automobilový průmysl ve společnosti KPMG Česká republika a KPMG pro střední a východní Evropu.
Sdílejte článek, než ho smažem