Brno - Už bez spalovacího motoru a dalších původně důležitých součástí je v současné době Škoda Superb, kterou tým moravských odborníků přetváří na elektromobil.
"Máme spočítáno, že z vozu bude možné vyjmout součástky o hmotnosti zhruba 150 kilogramů," vysvětluje Jaromír Marušinec, který v projektu vystupuje jednak za Vysoké učení technické v Brně a jednak za občanské sdružení Elektromobily. Kromě nich se na projektu podílí hlavně firma EVC Group, která už má za sebou projekt elektrického vozidla na platformě roomsteru.
Nakonec o 200 kg těžší
Až bude automobil dokončen, bude ovšem o zhruba 150 - 200 kilogramů těžší, než byl původně. Dovnitř, konkrétně pod přední kapotou, místo nádrže a v prostoru pro rezervní kolo, budou umístěny akumulátory. Díky jejich energii bude moci auto dojet z Prahy do Brna. "Dojezd se předpokládá až 250 kilometrů," dodává Marušinec. Na dálnici bude ovšem dojezd menší.
Přitom by auto, ve kterém jinak zůstanou všechny známé bezpečnostní prvky či klimatizace, nemělo být ani na dálnici brzdou provozu. "Maximální rychlost by díky elektromotoru o výkonu až 70 kW ve špičce měla přesahovat 140 kilometrů za hodinu," říká Marušinec.
Sdílejte článek, než ho smažem