Praha, Tokio - Automobily s hybridním pohonem se poprvé v historii ocitly na samém vrcholu prodejních žebříčků. První zemí, kde se to stalo, je Japonsko, kde se Toyota Prius stala nejprodávanějším automobilem loňského roku a její levnější konkurent Honda Insight obsadila páté místo.
Priusů se v Japonsku prodalo přes dvě stě tisíc kusů, což znamená, že zhruba každé čtrnácté auto, které si vloni Japonci koupili, byl právě tento model. Celkově mají hybridní automobily podíl na japonském trhu s auty zhruba deset procent.
Japonsko je však v tomto směru unikátem na celé planetě. Například v USA se podle odhadů výzkumné společnosti Green Car Congress se hybridní vozy na celkovém prodeji nových aut podílejí zhruba 2,8 procenty. V Evropě je to ještě daleko méně.1
V Česku hybridy nelákají
V České republice je zájemců o koupi hybridního automobilu pramálo. Konkrétně Priusů se vloni podle čerstvých statistik Svazu dovozců automobilů prodalo 79 a insightů 13. Úspěšnějším byl u nás pro hybridy rok 2008, kdy jen prius zvolilo u nás 108 kupců nových vozů. Nejvíce priusů najednou je možno vidět před obchodními domem IKEA. Tato firma jich má ve svém vozovém parku již čtrnáct.
Sdílejte článek, než ho smažem