Brno - U stavby další velké dopravní stavby, jihočeské dálnice D3, bude jasné, jak stát hospodaří s miliardami určenými na výstavbu této autostrády.
Nejvyšší kontrolní úřad totiž prověří, jak Ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic a Státní fond dopravní infrastruktury hospodaří s penězi určenými na výstavbu této dálnice. D3 je přitom jediná dálnice v Česku, která se letos dostala do plánů kontrolorů na letošní rok. „Časový plán kontroly je červen 2010 až květen 2011," píše se v plánu kontrolorů.
Bude se stavět za soukromé?
Plánovaná trasa z Prahy do Českých Budějovic a navazující silnice R3 na hranice s Rakouskem o délce kolem 170 kilometrů by měla stát asi 80 miliard korun. A jako první tuzemská dálnice má být D3 postavena s pomocí peněz soukromých investorů (PPP).
Jak bude celý projekt vypadat zatím není jasné, porada ekonomických ministrů nepřijala přepracovaný projekt na výstavbu D3, který předložil ministr dopravy Gustav Slamečka. Ministerský návrh výstavby dálnice D3 formou PPP předpokládá, že by celý 113 kilometrů dlouhý úsek dálnice od Tábora ke státní hranici s Rakouskem bylo možné stihnout postavit v letech 2011 až 2015. První úsek z Tábora do Českých Budějovic do roku 2013, druhou etapu by mohli motoristé začít využívat o dva roky později. Materiál mají ministři projednat znovu v únoru.
Sdílejte článek, než ho smažem