Soul, Praha - Bývaly doby, kdy se lidé styděli za to, že jezdí korejským autem. Jsou už ale pryč. V současnosti je na přední části každého dvacátého nového auta, které se v současnosti ve světě prodá, znak korejské automobilky Hyundai. Její podíl na globálním trhu, podle dnes zveřejněných výsledků za rok 2009, překonal pět procent.
Zatímco tradičním evropským výrobcům, jako je Mercedes-Benz, BMW i dalším vloni počty vyrobených vozů i zisky klesaly, Hyundai rostl. Vloni značka po celém světě prodala 3,1 milionu vozů, což je skoro o dvanáct procent více než v roce 2008. Obrovsky však narostl zisk - o 104,5 procenta na 29,6 bilionu wonů (481,84 miliardy Kč).
Pomohlo šrotovné
Automobilka těžila ze šrotovného v Koreji, v Německu a dalších zemích, neboť právě ona měla v nabídce většinu modelů, které se daly s příspěvkem od státu koupit. Díky tomu také stoupl její tržní podíl v Evropě, ale také v USA či Číně. Jen tam prodala vloni 570 000 aut.
Zhruba stejný podíl na trhu, tedy pět procent, má Hyundai i v Česku. V kategorii osobních automobilů získal Hyundai 4. místo mezi dovozci a rovněž doposud nejvyšší podíl na trhu 5,2% s počtem 8.416 registrovaných vozů.
Sdílejte článek, než ho smažem