Praha - Ondřej Tomas je generálním ředitelem GfK Czech, tedy společnosti, která - mimo jiné - zjišťuje pro jiné firmy, jak se cítí jejich zákazníci. A také co chtějí.
V rozhovoru pro Aktuálně.cz Tomek popisuje, jak se během posledních krizových měsíců změnilo chování jedněch i druhých - firem i jejich zákazníků.
A.cz: Nejčastější otázka v médiích nyní zní: „ještě pociťujete krizi"? Jak jste ji obchodně pocítili vy?
V roce 2009 bylo těžší plánovat. Poptávka měla velké výkyvy. V prvním pololetí firmy škrtaly ve svých rozpočtech a odsouvaly rozhodnutí o výzkumech. Všichni čekali, jak se situace vyvine. Ve druhém pololetí se situace otočila. Poté, co firmy zjistily, že se bez marketingových informací mohou s recesí vypořádat jen obtížně, začaly výzkumy opět poptávat. Ovšem jednalo se o výzkumy taktické, menší, zaměřené na konkrétní situace a problematiku. Firmy potřebovaly získat informace, důležité pro další rozhodování.
Sdílejte článek, než ho smažem