České Budějovice - Už přes hranici 200 000 hektolitrů se vloni dostal prodej ležáku Budweiser Budvar v Německu. Celkový objem exportu do této země dosáhl v loňském roce 205 000 hektolitrů, což představuje meziroční nárůst o 9,3 %. Firma o tom dnes informovala v tiskové zprávě.
Němci pili Budvar více, i když celková spotřeba piva v Německu loni poklesla o 3 %. Německo je pro Budějovický Budvar již tradičně nejdůležitější exportní destinací. Vyváží tam zhruba třetinu veškerého exportovaného piva.
K růstu prodejů značky Budweiser Budvar došlo vloni jak v segmentu maloobchodu, tak i v gastronomii. Ležák Budweiser Budvar je v současnosti nabízen ve více než 1000 stylových restauracích a klubech. Právě pro gastronomii byla loni na německý trh uvedena speciální láhev ("Club-Flasche"), která by v budoucnu měla přispět k dalšímu nárůstu prodejů v tomto prodejním kanálu.
Němci pijí stále méně
"Naší výhodou v Německu jsou i mimořádně věrní zákazníci a konzumenti," říká obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt. Podle posledního průzkumu společnosti Nielsen byl v roce 2009 ležák Budweiser Budvar dokonce nejprodávanější značkou prémiových importovaných ležáků v německých maloobchodech.
Sdílejte článek, než ho smažem