Vídeň - Ta exkurze nedopadla úplně tak, jak měla.
"Máme tu zkrátka i volné dny, jako je tento. Naši lidé pak musejí zůstat doma," vysvětlil Gabriel Haller, ředitel společnosti Rail Tec Arsenal, proč návštěvníci největšího klimatického tunelu na světě v areálu Rakouského technologického institutu ve Vídni neuvidí vlak, transformátor nebo lanovku bičované vichrem a sněhem, jak slibují firemní prospekty.
Promítaný film tak aspoň prozradil, že své vagóny tady pro tuhé mrazy Finska testovala i ČKD. Mezi klienty z "Ostblocku" šlo ale o výjimku. "Měli jsme tu i nějaký projekt z Maďarska, drtivá většina zákazníků ale přichází ze západní Evropy, USA a Asie. Takže jste zváni," vyzývá Haller firmy ze sousedních zemí bývalého východního bloku.
Malá firma hledá výzkum, zn. za hranicemi a levně
Rail Tec Arsenal je jedním z 1800 výzkumných pracovišť, která do unikátní databáze shromáždil projekt Centrope. Virtuální mapa těchto pracovišť (http://www.centrope-tt.info/rd-map) byla v pondělí představena právě ve Vídni. Manažeři v ní během pěti minut najdou univerzitní i komerční výzkumné pracoviště, které pro svůj produkt potřebují.
Sdílejte článek, než ho smažem