Amsterdam - Ačkoli nizozemský maloobchodní řetězec Ahold celkově zaznamenal v loňském roce nárůst zisku o 8 procent na 1,3 miliardy eur, v České a Slovenské republice se dostal do provozní ztráty 76 milionů eur.
Celkové tržby společnosti loni stouply o devět procent na 27,9 miliardy eur. V České republice a na Slovensku se ale snížily o pět procent na 1,7 miliardy eur. Mluvčí Ahold Czech Republic Libor Kytýr ztrátu vysvětluje rozsáhlými investicemi do tuzemské sítě prodejen.
"Součástí provedených investic byla změna značky Hypernova na Albert, rekonstrukce interiéru supermarketů a hypermarketů, intenzivní cenové kampaně pro zákazníky a v neposlední řadě také zmenšení prodejní plochy největších hypermarketů a uzavření 23 neziskových prodejen," uvedl Kytýr pro agenturu ČTK.
Sdílejte článek, než ho smažem