Praha - Čeští výrobci, kteří jsou většinově orientováni na vývoz do západní Evropy, především pak do Německa, mají podle sítě poradenských společnosti KPMG v době doznívání recese velmi dobrou výchozí pozici.
Ač tomu je možná těžké uvěřit, ve srovnání s konkurencí ze zemí střední a východní Evropy, se čeští výrobci pyšní velmi vysokou produktivitou práce (měřenou přepočtem tržby na jednoho zaměstnance) a takřka stoprocentním plněním objednávek.
Na druhou stranu tržby v české výrobě v posledních dvou letech výrazně klesaly a ve srovnání s tržbami ve službách nebo výrobou v ostatních zemích, jde o markantní propad. To je ale do jisté míry ovlivněno tím, že jsou české firmy ve většině případů již delší dobu zavedené a není pro ně příznačný prudký rozvoj, tak jak to můžeme pozorovat u nových podniků.
Sdílejte článek, než ho smažem