Praha - Na jednu stranu si Češi vybírají zboží především podle ceny, ale do nákupů z druhé ruky se jim zatím příliš nechce. Až na několik výjimek. K těmto výsledkům dospěla společnost Cetelem na základě svého mezinárodního průzkumu ve dvanácti evropských zemích.
Obecně z něj vyplynulo zjištění, že lidé v krizi sice jsou ochotni nakupovat, ale více uvažují o tom, co nakupují. Pečlivěji hodnotí, co jsou zbytečnosti a které zboží je k mání za odpovídající cenu.
Výhodné nákupy se tak stávají zaklínadlem. Cena je mezi hodnotícími kritérii na prvním místě ve všech zemích v průzkumu, Češi ale na druhém místě nejčastěji uváděli kvalitu zboží. Mnohem více než obyvatelé ostatních zemí je zajímá kvalita produktu, zato už pro ně není tolik důležité, zda jde o produkt Fair Trade či s nižší ekologickou zátěží při výrobě a dopravě.
Sdílejte článek, než ho smažem