Možná je to zatím trochu odvážné tvrzení, protože s novinkou rumunské Dacie jsme zatím měli tu čest pouze jedno jediné dopoledne, během něhož jsme shihli zhruba destkrát obkroužit rozbahněnou motokrosovu trať a ujet pár desítek kilometrů na silnicích v okolí Slapské přehradní nádrže, nicméně určitě lze říci, že Dacia Duster bude mít u zákazníků úspěch.
Důvodů je několik - jde o SUV a to nepříliš monstrózních rozměrů a to je dnes v módě. Ostatně zájem o podobně velkou Škodu Yeti, kterou kvasinská továrna nestíhá vyrábět, je toho důkazem.
Dalším důvodem je cena - v základní výbavě stojí tohle auto s pohonem 4x4 ( v nabídce je také o 40 tisíc levnější dvoukolka) stojí méně než 300 000 Kč. Konkrétně 299 900 Kč. V nejvyšší výbavě - s dieselovým 110ti koňovým motorem, s klimatizací a koženými sedačkami, stojí 422 900 Kč.
A konečně - skutečné schopnosti. Pohon 4x4 je od japonského Nissanu, který auta do terénu skutečně dělat umí, rozkročený postoj, který zajištuje slušnou míru stability při jízdě v zatáčkách (redaktor deníku Aktuálně si dnes vyzkoušel, že ani v ostrých zatáčkách nejsou náklony karosérie takové, aby řidič pocítil nějaké obavy), a také velmi dobrá schopnost podvozku vypořádat se s množstvím děr na silnicích Středočeského kraje.
Sdílejte článek, než ho smažem