Označení GTI používá u svých rychlých hatchbacků nejen německý Volkswagen, ale i francouzský Peugeot. Právě ten nyní navazuje na tradici slavné "dvěstěpětky a snad ještě slavnější třistašestky" a posílá na trh verzi 308 GTi.
Prvním překvapením je, že bude mít pětici dveří, druhým použitý motor. Jedná se totiž o benzinovou "šestnáctistovku", pochopitelně opatřenou turbem. Stejný nový motor dostane i kupé RCZ.
Peugeot udává, že maximální výkon 200 koní je dosputný v otáčkách od 5500 do 6800 otáček, točivý moment 275 je pak dosažitelný mezi 1700 a 4500 otáčkami. Spotřeba je ovšem podle tabulkových hodnot příznivá (6,9 l/100 km). Převodovka je šestistupňová manuální.
Změny jsou jak designové, tak technické
Aby bylo jasno, že nejde o nějaký obyčejný Peugeot, designéři ho patřičně odlišili. Například přední nárazník je převzatý z 308 CC, vzadu dominuje zadní nárazník s difuzorem v barvě černá Perla Nera, nad zadním sklem trůní masivní zadní křídlo a výfuková koncovka je pochopitelně dvojitá. Nápisy GTI se skví na boku a na pátých dveřích.
Sdílejte článek, než ho smažem