Praha - Přeskupení sil mezi největšími řetězci a mírný růst tržeb, tak rok krize poznamenal rozložení sil mezi maloobchodními prodejci. Vyplývá to z žebříčku Top50 českého obchodu, který zveřejnil časopis Moderní obchod se společností Incoma GfK.
Celkové tržby padesátky největších prodejců v Česku vzrostly, i když mírně. Zvýšení o 3,1 miliardy na 450 miliard korun je opravdu jen minimální.
Kdo ale pocítil pokles tržeb, byly řetězce obchodů pro kutily, takzvané hobbymarkety. Poklesly o 2,2 miliardy korun na 27,6 miliard za rok.
To je v protikladu s původními předpoklady, které počítaly s kutilstvím Čechů, kteří budou chtít v krizi přestavovat a opravovat vlastními silami. Možná to platí, ale zároveň Češi odkládají investice do svých bytů a domů a opravují jen to nejnutnější - a navíc starým nářadím.
Sdílejte článek, než ho smažem