Praha - Stále ještě doznívající krize se nejspíše podepsala na tom, že se ani letos nevrátil trh s novými kabriolety na úroveň, kde byl v letech 2007 a 2008. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Nic na tom nezměnila ani skutečnost, že se letos na trhu objevila dlouhá řada nových modelů.
Méně aut zatím prodal například Renault. U něj je to však dáno také obměnou modelů. "Oba modely, jak Mégane Cabrio, tak i Wind jsme začali prodávat až začátkem léta a tím nám uteklo celé jaro," vysvětluje mluvčí českého zastoupení Renaultu Jitka Skaličková. Podle ní ale díky tomu, že například Mégane má pevnou prosklenou střechu, se část sezóny prodeje kabrioletů přesouvá i do podzimu. Jsou i lidé, kteří vůz s pevnou skládací střechou využívají celoročně jako své jediné auto.
Horší čísla prodejů podle ankety agentury ČTK zaznamenala například značka Audi. Ta letos zatím prodala 23 kabrioletů, což je o třetinu méně než loni. "Obecně lze říci, že na českém trhu vzhledem ke klimatickým podmínkám a kupní síle není potenciál k vyšším prodejům kabrioletů. Prodeje značky Audi korespondují s vývojem trhu vozů této kategorie," řekl pro ČTK mluvčí dovozce Audi Jan Klíma.
Od jednoho modelu maximálně desítky ročně
Radka Matthey z Peugeotu je naopak poměrně spokojená s letošními výsledky prodejů modelů 207 CC a 308 CC, i když i ona připouští, že trh s těmito verzemi karosérií je u nás stále hodně malý.
Sdílejte článek, než ho smažem