Praha - Celkem 23 kilometrů nové silnice získají motoristé, kteří se snaží projet hlavním městem, díky otevření tří částí Pražského rychlostního okruhu.
Co to ale bude znamenat pro dopravní situaci ve městě? Experti se shodují hlavně na tom, že zprovoznění okruhu odvede velkou část kamiónové dopravy z vnitřní Prahy. Nesmírnou radost budou zřejmě mít obyvatelé barrandovského sídliště. Těm totiž prakticky bezprostředně pod okny panelových domů téměř neustále popojížděly, hlučely a kouřily mnohatunové kolosy.
Na okruh by podle propočtu Ředitelství silnic a dálnic měly zamířit tři čtvrtiny kamiónů, které dosud vjížděly do Prahy od východu a směřovaly k dálnici D5, případně na rychlostní silnice ve směru na Karlovy Vary či Chomutov.1
Řidiči kamiónů budou mít k využití okruhu jasný důvod - časovou úsporu. Tento důvod by měl převážit nad snahou uspořit peníze za mýto. Dosud se totiž po Praze pohybovali po nezpoplatněných úsecích.
Sdílejte článek, než ho smažem