Pan Vyskočil žil několik let v Londýně. Pak se vrátil do Čech a rozhodl se založit kurýrní službu, která využívá na doručování zásilek vozidla na elektrický pohon . Ovšem, zatímco v Londýně jsou příslušné instituce elektromobilům velice nakloněny, v Praze je situace nepoměrně horší.
"Ano, neplatím sice silniční daň jako jiní podnikatelé, povinné ručení se mi podařilo sehnat za 1800 Kč, i když prý jsou ještě levnější a nebudu muset jezdit do servisu na výměnu oleje. Tím ale výhody končí," vypočítává Josef Vyskočil, jednatel kurýrní služby Ekokurýr. "Chtěli by jsme mít možnost vjíždět do pruhů určených pro autobusy a taxikáře, a také například zastavovat v modré či jiné parkovací zóně. To jsou všechno věci, které jsou v Londýně běžné. Už máme sice přislíbeno jednání na magistrátu přímo s primátorem Bémem, ale zatím se nic neděje," říká trošku posmutněle Josef Vyskočil.
V současné době rozváží zásilky s elektrickou verzí Citroënu Berlinga, což je vůz, který se před deseti lety sériově vyráběl (a nyní v modernější verzi začíná opět dělat) a navíc má ještě dva elektroskútry. U nich je možné nabíjet baterii mimo vozidlo, takže má pro každý skútr dvě. Teoreticky tak je možné, aby jezdily vlastně nepřetržitě.
Nové baterie stály půl milionu
"Berlingo jsem koupil ojeté. Je dovezené z Nizozemí. Protože bylo bez baterií, dal jsem za něj jen 150 000 kč. Nové baterie, které namontovala firma EVC ovšem stály skoro půl miliónu," vypočítává náklady Josef Vyskočil. Vzpomíná také s úsměvem na první cestu, kterou v životě absolvoval s elektromobilem.
Sdílejte článek, než ho smažem