Když se říjen začíná překlápět do své druhé poloviny, nastává vhodný čas na přezouvání pneumatik na autech. Sice teploty přes den ještě čas od času převýší 7 stupňů, což je teplota, pod kterou začínají zimní pneumatiky fungovat výrazně lépe než letní, jenže většina z nás jezdí i ráno a večer. A to už je teplota leckdy jen těsně plusová a dokonce někdy i pod bodem mrazu.
Zimní pneumatika opravdu není určená jen pro jízdu na sněhu a ledu. Například díky tomu, že je vyrobena z měkčí směsi, zabrzdíte s ní i na studené suché silnici na kratší vzdálenosti než s letní gumou. Také na mokru lépe než letní snižuje riziko aquaplaningu.
Na sněhu a ledu pak jsou rozdíly v chování zimních a letních pneumatik ještě markantnější. Například brzdná dráha vozidla obutého do letních pneumatik je z rychlosti 50 km/hodině na sněhu 43 metrů a na zimních o osm metrů kratší. Na ledu ze třicítky s autem na zimních gumách zastavíte na 57 metrech a s autem s letními plášti až o dalších 11 metrů dále.
Sdílejte článek, než ho smažem