Sníh a led na silnici většině řidičů radost neudělá. Přesto je nutné se s těmito změněnými podmínkami naučit žít. Letos to opět vypadá, že první záchvěv zimy zažijeme už v říjnu.
Pro jízdu v zimě je nejdůležitějších několik zásad. Za prvé je nutné daleko pečlivě než v létě sledovat silnici před sebou. Měli bychom vědět, zda jedeme po mostě, kde hrozí rychleji než jinde riziko náhlého náledí, měli bychom si všímat dokonce i toho, zda přejíždíme hranice krajů, protože ne všude se silničáři o silnici starají stejně, měli bychom si od vozidel jedoucích před námi nechávat daleko větší rozestupy. Proč je nabíledni. Na sněhu a ledu jsou brzdné dráhy dvoj i trojnásobné než na mokré či dokonce suché vozovce.
Brzdit před zatáčkou je tedy třeba daleko dříve a hlavně je na sněhu či ledu se obvykle vyplatí brzdit jen tehdy máme-li kola srovnaná do přímého směru. Pokud už jsme to s rychlostí přehnali a musíme brzdit ještě v zatáčce, je třeba být navýsost opatrný a být připraven na okamžitou korekci přetáčivého smyku (to je ten, když má najednou zadek auta tendenci předbíhat předek).
Sdílejte článek, než ho smažem