Nad ránem už na mnoha místech, a nemusí to být zrovna na horách, klesají teploty i k mínus pěti stupňům. To je teplota, kdy se tvrdost směsi na běhounu letních pneumatika začíná srovnávat s tou, ze které jsou vyrobené hokejové puky.
Je tedy jasné, že vás na povrchu vozovky moc nepodrží. Proto se dostáváme k první zásadě, která je pro bezpečnou jízdu v zimě důležitá:
1. zásada - Používat zimní pneumatiky.
Zimní guma lépe než letní funguje při nízkých teplotách i na suchu. Na sněhu a ledu pak jsou rozdíly v chování zimních a letních pneumatik ještě markantnější. Například brzdná dráha vozidla obutého do letních pneumatik je z rychlosti 50 km/hodině na sněhu 43 metrů a na zimních o osm metrů kratší. Na ledu ze třicítky s autem na zimních gumách zastavíte na 57 metrech a s autem s letními plášti až o dalších 11 metrů dále.
1
Sdílejte článek, než ho smažem