www stránky finančních institucí
| |
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, investiční společnosti, stavební spořitelny...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Danuše Pecharová ze společnosti imProve, porotu serveru Peníze.CZ tvoří dvanáct osobností.
|
Na první pohled prezentace České spořitelny (profil, názory) ohromí svým moderním designem, uživatel se ovšem nesmí nechat zmást, všechny další odkazy z úvodní stránky mají svůj původní design. Změna je ale vidět a pravděpodobně dojde k převedení všech stránek do stejného kabátu.
Zdá se, že manažeři pochopili význam internetu pro přilákání nových zákazníků, a doména neintuitivně pojmenovaná csas.cz se změnila na nasesporitelna.cz (tedy podobně jako Komerční banka využívá také doménu mojebanka.cz). Nové jméno domény je pouze začátkem, uvidíme, jaké další kroky budou následovat. Design úvodní stránky naznačuje útok na mladé, je velmi svěží a na rozdíl od Komerční banky (profil, názory), kterou jsme hodnotili minule, působí velmi příjemným dojmem. Výrazným problémem nejsou ani technické problémy.
Kromě obvyklých informací o směnných kurzech se dozvíte poměrně komplexní informace o celé skupině České spořitelny, můžete si stěžovat ombudsmanovi a na rozdíl od ostatních bank se dočkáte i anglické verze.
Zajímá Vás, kolik naspoříte za deset let na termínovaném vkladu? Interaktivita prezentace odpovídá i na tyto otázky. Nechce sice suplovat finanční servery, laickému uživateli ale nabízí dostatek informací pro orientaci ve finančním sektoru.
Technické hodnocení | |
Doba testování: | od 29. 3. 2001 11:55:00 do 30. 3. 2001 14:48:57 |
Počet testovaných odkazů: | 8529 |
Nefunkční odkazy (interní): | 131 |
Nefunkční odkazy (externí): | 82 |
Nefunkční záložky: | 2316 |
Příliš objemné stránky (> 50 kB): | 341 |
Chybějící atributy: | 2502 |
Stránky starší 180 dní: | 45 |
Stránky bez nadpisu: | 8 |
Vysvětlení:
Celkem 213 odkazů nevede nikam. Příliš objemné stránky a chybějící atributy ve stránkách zase prodlužují načítání stránek.
|
To, co jsme vytýkali ostatním bankám, se České spořitelně vyhýbá. Hledání funguje, navigace funguje, zdá se, že se blýská na lepší časy – ještě kdyby Česká spořitelna přidala internetové bankovnictví nebo online přístup k informacím o účtu. Telefonní bankovnictví není tím nejmodernějším, co může banka poskytnout.
V pomyslném přehledu bank si zatím Česká spořitelna získává vedení. Obhájit vítězství také v dalších kolech bude mít ale velmi těžké. Příště budeme hodnotit HypoVereinsbank (profil, názory) a přespříště Bank Austria Creditanstalt (profil, názory). Obě banky budou spořitelně velmi důstojnými konkurenty.
Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole) | |
| PD | DG | PJ | MJ |
VLa | VLu | TŘ | VS | MŠ |
JVí | PV | JVy |
průměr |
informační hodnota | 2 | 3,5 |
2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
3 | 3 | 2 | 1 |
2,38 |
grafika | 1 | 3 | 3,5 |
3 | 4 | 4 | 5 | 2 |
4,5 | 3 | 3 | 1,5 |
3,13 |
celkový dojem | 2 | 3 | 3 |
2,5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 |
3 | 2 | 1,5 |
2,83 |
Vysvětlivky: PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; DG - David Gladiš, Ami Communications; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; MJ - Martin Jaroš, Hospodářské noviny; VLa - Veronika Lamperová, Mona; VLu - Viera Lukáčová, Českomoravská stavební spořitelna; TŘ - Tomáš Řehák, Run Interactive; VS - Václav Strýhal, Bank Austria Creditanstalt; MŠ - Markéta Škodová, Strategie; JVí - Jiří Vítek, MindShare; PV - Petr Vyhnálek, Globus; JVy - Jitka Vysekalová, Marktest |
| Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce. | |
Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi. | |
Zde najdete hodnocení Komerční banky a ČSOB.
Navštívili jste někdy internetové stránky České spořitelny? Pomohly vám v něčem? Napište nám své názory.
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
1. 4. 2001 0:20
Můj příspěvek byl tentokráte pouze domněnkou.Ale pokud ji budeme považovat za reálnou,lze na její obhajobu dodat: ty změny v produktech budou někdy skutečně takového rázu,že by se možná musela překopat celá struktura jejich prezentace. Ovšem také je možné, že už jen úmyslně nechceme šířit to staré a kritizované. Radši se pochlubíme, až to vylepšíme.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
31. 3. 2001 16:11, FekarZ
Obvyklá výmluva firem. Výměna loga na webových stránkách je otázka několika sekund (pokud ty stránky nejsou nějak krkolomně naprogramovány), a čekat na redesign jenom proto, že se budou měnit nabízené produkty je zrovna tak nesmyslné. Popíráte totiž výhodu internetu - možnost promptně měnit obsah, kdykoliv si vzpomenete. Jistě nemá smysl tisknout nyní statisíce tiskopisů, letáčků, reklamních předmětů se starým logem - ale zakonzervovat webové stránky kvůli novému logu, to třeba opravdu není. Sorry, že s vámi tentokrát nemohu souhlasit.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (21 komentářů) příspěvků.