Platový průzkum II.

Petr Vykoukal | 14. 5. 2003
Platový průzkum II.
Pracujete v oblasti marketingu, reklamy a PR? Nebo vás prostě zajímá, jak jsou u nás pozice v tomto oboru odměňovány či co mají lidé na konkrétních postech přesně na starosti? Tyto informace najdete v druhé části našeho průzkumu.

Před několika dny jsme vám představili první část exkluzivního průzkumu manažerských platů v České republice, který jsme provedli ve spolupráci s časopisem The Prague Tribune. Jeho respondenty byli pracovníci personálních agentur i velkých zaměstnavatelů. Ti dostali k dispozici popis každé pozice a doplnili obvyklou výši platu, benefity a hlavní předpoklady pro vykonávání této práce. Již zmíněná první část se zabývala oblastí prodeje a nákupu. Dnes je na řadě druhý díl, který pojednává o platech a benefitech pracovních pozic v oboru marketingu, reklamy a PR. 
Malou společností je myšlena firma s asi 25 zaměstnanci, středně velká má 70-100 zaměstnanců, velká firma více než 100 zaměstnanců. Zde uvedený plat je průměr dolních a horních rozmezí z odpovědí respondentů, zaokrouhlený na tisíce korun dolů. Obdobně u benefitů a hlavních předpokladů jde o "průměr" ze všech odpovědí.


Marketingový manažer/ředitel

Marketingový manažer zastřešuje veškeré marketingové aktivity společnosti, často v těsné součinnosti s obchodním manažerem. Někdy jsou tyto dvě pozice kumulovány pod názvem Obchodní a marketingový manažer. V menší společnosti neřídí podřízené, ale pouze koordinuje činnost řady subdodavatelů. Ve společnosti středně velké a velké se může jednat o řízení týmu až o několika desítkách zaměstnanců. Mezi hlavní aktivity patří marketingové výzkumy a analýzy, nadlinková a podlinková reklama, produktový management, podpora prodeje, PR, sponzoring.

Plat: v menších firmách 33-56 000 Kč, ve velkých 57-128 000 Kč

Benefity: u větších firem vůz- vyšší střední-luxusní, finanční bonusy, různé formy připojištění, odborná školení.

Hlavní předpoklady: odbornost a praxe (alespoň tři až pět let v marketingu), prezentační a komunikační dovednosti (uvnitř společnosti i navenek), manažerské schopnosti, kreativita.


Advertising Manager

Tato pozice se vyskytuje pouze u větších společností, kde jsou běžné rozsáhlé a nákladné reklamní kampaně (banky, automobilky, FMCG společnosti). Kandidát jedná s reklamními agenturami, nákupčími a plánovači médií na straně jedné a s vlastním marketingovým oddělením na straně druhé. Spravuje poměrně značný finanční rozpočet. Pracuje převážně samostatně, popřípadě řídí velmi malý tým podřízených. Koordinuje činnost většího počtu subdodavatelů.

Plat: u středně velké firmy 40-60 000 Kč, u velké 62-77 000 Kč

Benefity: vůz u větších společností- střední, finanční odměny spojené s úspěšností kampaní, připojištění.

Hlavní předpoklady: dva až pět let předchozí praxe (ideálně z reklamní či mediální agentury), manažerské dovednosti, obchodní kontakty, komunikační a organizační schopnosti, neotřelý přístup k propagaci.


Produktový manažer

Více informací o tomto tématu najdete v naší speciální příloze Platí vám dost?

Má na starosti marketingové zastřešení svěřené značky nebo značek. Většinou pracuje samostatně, ale může řídit i několik málo podřízených (marketingové asistenty, junior produktové manažery). Často koordinuje činnost více subdodavatelů (market research, reklamní, PR a promotion agentury, nákupčí a plánovače médií apod.) Reportuje marketingovému manažerovi nebo ve velkých společnostech Group Product Managerovi. Můžeme se setkat i s názvem Brand manager, kdy by manažer na této pozici měl zastřešovat ne jeden produkt, ale i několik produktových řad. Často však tomuto schématu názvy pozic neodpovídají a jde pouze o různé názvosloví v různých společnostech fakticky pro to samé.

Plat: v menších firmách 30-45 000 Kč, ve velkých 50-78 000 Kč

Benefity: u větších spol auto- střední, finanční bonusy, různá připojištění, vzdělávací programy.

Hlavní předpoklady: prezentační a komunikační dovednosti, analytické schopnosti, organizační dovednosti, flexibilita, kreativita, praxe (nejméně 1-2 roky).


PR manažer

Pozice může být buď velmi specializovaná (například pouze na vztahy s veřejností a médii, vztahy s klienty a partnery, interní či krizovou komunikaci, sponzoring, public affairs apod.), nebo může zastřešovat všechny tyto disciplíny. V případě středně velké společnosti bude PR manažer zastřešovat vše, nebude mít podřízené a jeho plat bude 40-59 000 Kč. U velké firmy může řídit tým až 10 specialistů, bude mít titul PR nebo Communication Director a jeho plat se bude pohybovat okolo 76-105 000 Kč.

Benefity: vůz u větších firem- střední, mobil samozřejmostí, nějaká forma připojištění.

Hlavní předpoklady: prezentační a komunikační dovednosti, velmi dobré vyjadřovací schopnosti, diplomacie, flexibilita, schopnost odolávat náhlým změnám a stresu, 2-5 let praxe, v případě nutnosti vedení lidí i manažerské schopnosti.

Co si myslíte o výši platů a rozsahu benefitů pro tyto pracovní pozice? Jsou podle vás odpovídající? Jestliže pracujete v oblasti marketingu, reklamy a PR, jakou zkušenost s platy máte? Připojte své názory a zkušenosti!

Respondenti průzkumu: Olga Marušová, Head of Recruitment Department, Česká spořitelna, Robert Sládek, konzultant, World Experts, Renata Součková, konzultant, Hill International, Ctirad Vondrášek, ředitel pro ČR a SR, Hays International, Dita Závorová, Division Manager, Robert Half, Petr Žídek, senior konzultant, Synergie Prague.

Průzkum vznikl pro časopis The Prague Tribune.

Klasifikace automobilů se řídí podle Svazu dovozcu automobilů.


Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-27
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

České firmy: zbytečně přeautováno

20. 5. 2003 | Petr Vykoukal | 1 komentář

České firmy: zbytečně přeautováno

Představa, že by nadnárodní firma poskytla ve vyspělé zemi svému zaměstnanci služební vůz, kterým by se každý den ráno dovezl na pracoviště a večer zase domů, je z říše sci-fi. Úplně... celý článek

Platový průzkum I.

9. 5. 2003 | Petr Vykoukal

Platový průzkum I.

Pracujete v oblasti prodeje a nákupu? Nebo vás prostě zajímá, jak jsou u nás pozice v tomto oboru odměňovány či co mají lidé na konkrétních postech přesně na starosti? Tyto informace... celý článek

Konec zlatých časů

5. 5. 2003 | Petr Vykoukal

Konec zlatých časů

Najít si nové zaměstnání ve středním managementu už není tak snadné jako dříve. Volných míst totiž moc nepřibývá, zato vhodných a kvalitních kandidátů je stále více. Co vás tedy čeká,... celý článek

Daňové aspekty zaměstnaneckých benefitů

2. 5. 2003 | Tomáš Prouza | 1 komentář

Daňové aspekty zaměstnaneckých benefitů

Víte, zda a jak zdanit služební vůz používaný k soukromým účelům, penzijní připojištění či nepeněžní příspěvky zaměstnavatele?

Partners Financial Services