Z logiky věci vyplývá, že nejvíc stojí kombíky, dražší jsou ale jen relativně: zavazadelník mívají proti kratším verzím o polovinu větší, připlácí se za ně obvykle ale jen deset až dvacet procent z ceny kratší verze. Někdy ale nic! Více prozradí naše velké srovnání.
Malé hatchbacky vs. kombíky
Škoda Fabia
U nejžádanějšího malého auta Česka si nechává Škodovka připlatit za delší verzi 34 000 korun. To je víc než u Octavie a vůbec nejvíc ze všech malých kombi na trhu. Na druhou stranu je rozdíl mezi kufrem hatchbacku (315 l) a kombíku (505 l) výrazných 190 litrů.
Cena hatchbacku | 200 900 Kč |
Cena kombi | 234 900 Kč (+ 17 %) |
Příplatek za kombík | 34 000 Kč |
Kufr hatchbacku | 315 litrů |
Kufr kombíku | 505 litrů (+ 60 %) |
Rozdíl | 190 litrů |
Litr navíc stojí | 179 Kč |
Peugeot 207
Asi nejtěžší rozhodování mezi kvartetem malých kombi: litr v kufru navíc přijde na 429 korun. Nejde ani tak o to, že by kombík stál o tolik víc – třicet tisíc představuje menší příplatek než u Fabie. Ale jen sedmdesátilitrový rozdíl v zavazadelnících obou peugeotů (267 vs. 337 litrů) není tak výrazný jako u malé konkurence.
Cena hatchbacku | 210 000 Kč |
Cena kombi | 240 000 Kč (+ 14 %) |
Příplatek za kombík | 30 000 Kč |
Kufr hatchbacku | 267 litrů |
Kufr kombíku | 337 litrů (+ 26 %) |
Rozdíl | 70 litrů |
Litr navíc stojí | 429 Kč |
Seat Ibiza
U malého Seatu je objem kufru kombíku, zvaného ST, o 140 litrů větší (432 vs. 292 litrů), což pro něj hovoří dost jasně: za litr objemu zavazadelníku navíc dáte 121 Kč. Je ale ještě jeden lepší…
Cena hatchbacku | 230 900 Kč |
Cena kombi | 247 900 Kč (+ 7 %) |
Příplatek za kombík | 17 000 Kč |
Kufr hatchbacku | 292 litrů |
Kufr kombíku | 432 litrů (+ 48 %) |
Rozdíl | 140 litrů |
Litr navíc stojí | 121 Kč |
Renault Clio
… a tím je Renault, který vypsal jasnou motivaci pro nákup kombi zvaného Grandtour. Nabízí ho za úplně stejnou cenu jako pětidveřové Clio. Kdo by nepřijal nabídku 151 litrů v zavazadelníku navíc? Hatchback disponuje 288, kombi Grandtour 439 litry objemu.
Cena hatchbacku | 189 900 Kč |
Cena kombi | 189 900 Kč (+ 0 %) |
Příplatek za kombík | žádný |
Kufr hatchbacku | 288 litrů |
Kufr kombíku | 439 litrů (+ 52 %) |
Rozdíl | 151 litrů |
Litr navíc stojí | nic |
Běžný Renault Clio 189 900 Kč, jeho kombi verze také 189 900 Kč. To samé Ford Focus. Coby hatchback za 329 990 Kč. Cena kombíku? Také 329 990 Kč. Aneb sto padesát, respektive sto šedesát litrů objemu v kufru k dobru bez jakéhokoliv příplatku.
Že se svět aut zbláznil? Spíše za tím hledejme chytrý marketinkový tah. Jde totiž o dvě výjimky, většina pelotonu staví své kombíky cenově výš, někdo až přehnaně.
Dokonale to ukazuje naše analýza, do níž jsme zahrnuli všechny malé vozy, které nabízejí i kombíky (jsou jen čtyři: vedle Clia ještě Fabia, Ibiza a Peugeot 207), a k tomu půltucet zástupců nižší střední třídy (Golf, Octavia a spol.) a kvartet ještě reprezentativnějších kousků typu BMW 3, Mondea či Passatu.
Kombíky vs. lift-/hatchbacky nižší střední třídy:
Škoda Octavia
Octavia Combi stojí o třicet tisíc víc než liftback, jenže dvacetilitrový rozdíl v kufru je zanedbatelný. Není divu, že kombík si u Octavie Češi pořizují spíš kvůli designu, převozně liftback odvede stejně práce.
Cena liftbacku | 329 900 Kč |
Cena kombi | 359 900 Kč (+ 0 %) |
Příplatek za kombík | 30 000 Kč |
Kufr liftbacku | 585 litrů |
Kufr kombíku | 605 litrů (+ 3 %) |
Rozdíl | 20 litrů |
Litr navíc stojí | 1500 Kč |
Volkswagen Golf
Tady máme trošku potíž: verze Golfu totiž mají různě pojaté ceníky. Abychom vůbec mohli srovnávat, musíme vzít dosluhující generaci pětidveřového hatchbacku. Ten stojí s motorem 1.2 TSI (63 kW) coby Comfort Edition 329 900 Kč. Silnější verze 77 kW pak 353 900 Kč. Se 77 kW výkonu začíná i kombi, ale ve výbavě Trendline.
Cena hatchbacku | 329 900 Kč |
Cena kombi | 439 900 Kč (+ 33 %) |
Příplatek za kombík | 110 000 Kč |
Kufr hatchbacku | 350 litrů |
Kufr kombíku | 505 litrů (+ 44 %) |
Rozdíl | 155 litrů |
Litr navíc stojí | 710 Kč |
Hyundai i30
Tady je volba zřejmá. Zavazadelník kombíku z Nošovic disponuje o sto padesát litrů větším objemem než hatchback, přitom rozdíl v ceně je pouze desetitisícový.
Cena hatchbacku | 289 990 Kč |
Cena kombi | 299 990 Kč (+ 3 %) |
Příplatek za kombík | 10 000 Kč |
Kufr hatchbacku | 378 litrů |
Kufr kombíku | 528 litrů (+ 40 %) |
Rozdíl | 150 litrů |
Litr navíc stojí | 67 Kč |
Kia cee´d
Pětadvacet tisíc navrch chce za kombík Cee´du Kia. Měřeno korunami stojí litr v kufru 169 Kč. Rozdíl mezi oběma karosářskými variantami je totiž 148 litrů.
Cena hatchbacku | 274 980 Kč |
Cena kombi | 299 980 Kč (+ 9 %) |
Příplatek za kombík | 25 000 Kč |
Kufr hatchbacku | 380 litrů |
Kufr kombíku | 528 litrů (+ 39 %) |
Rozdíl | 148 litrů |
Litr navíc stojí | 169 Kč |
Renault Mégane
Nabízí se zajímavé srovnání s menším Cliem. Hatchback Mégane stojí o 65 000 Kč víc než Clio, u kombíků je rozdíl 100 000 Kč. A to je u Méganu rozdíl v kufrech menší: 119 litrů. Za každý tak zaplatíte 294 korun navíc. To je pořád slušný průměr. Ale podívejte na Focus!
Cena hatchbacku | 254 900 Kč |
Cena kombi | 289 900 Kč (+ 14 %) |
Příplatek za kombík | 35 000 Kč |
Kufr hatchbacku | 372 litrů |
Kufr kombíku | 491 litrů (+ 32 %) |
Rozdíl | 119 litrů |
Litr navíc stojí | 294 Kč |
Ford Focus
Desáté auto našeho výběru a druhé s akcí kombi za cenu hatchbacku. Za 329 990 Kč přitom dostanete nejen o 160 litrů kufru víc než u hatchbacku, ale také auto vybavené stabilizačním systémem, šesti airbagy, klimatizací, rádiem s CD či palubním počítačem.
Cena hatchbacku | 329 990 Kč |
Cena kombi | 329 990 Kč (+ 0 %) |
Příplatek za kombík | žádný |
Kufr hatchbacku | 316 litrů |
Kufr kombíku | 476 litrů (+ 51 %) |
Rozdíl | 160 litrů |
Litr navíc stojí | nic |
Kombíky vs. sedany a liftbacky střední třídy:
Volkswagen Passat
Podobně jako u Octavie spíš otázka designu. Základní zavazadelník kombíku Variant je u Passatu jen o sedm procent prostornější než u sedanu, ale má mnohem lepší přístup. Příplatek tomu skoro přesně odpovídá: za kombi se připlácí jen pět procent.
Cena sedanu | 589 900 Kč |
Cena kombi | 619 900 Kč (+ 5 %) |
Příplatek za kombík | 30 000 Kč |
Kufr sedanu | 565 litrů |
Kufr kombíku | 603 litrů (+ 7 %) |
Rozdíl | 38 litrů |
Litr navíc stojí | 789 Kč |
Ford Mondeo
Jeden ze tří kufrových poražených našeho kombi výběru. Podobně jako u Passatu také u Mondea připlatíte za kombi 30 000 Kč, v zavazadelníku tím ale získáte nicotných devět litrů – jeden tak vyjde na víc než 3 000 Kč. A protože kratší verze Mondea nabízí vedle sedanu u praktický liftback, není co řešit.
Cena liftbacku | 527 190 Kč |
Cena kombi | 557 190 Kč (+ 6 %) |
Příplatek za kombík | 30 000 Kč |
Kufr liftbacku | 528 litrů |
Kufr kombíku | 537 litrů (+ 2 %) |
Rozdíl | 9 litrů |
Litr navíc stojí | 3333 Kč |
BMW 3
A poražené kombi číslo 2. Kombík trojkové BMW stojí skoro o sto tisíc víc než sedan, ale v kufru vás za to odmění jen patnácti litry navíc. Argumenty? Jako vždy: lepší přístup a design – někomu se zkrátka kombi líbí víc.
Cena sedanu | 740 000 Kč |
Cena kombi | 835 000 Kč (+ 13 %) |
Příplatek za kombík | 95 000 Kč |
Kufr sedanu | 480 litrů |
Kufr kombíku | 495 litrů (+ 3 %) |
Rozdíl | 15 litrů |
Litr navíc stojí | 6333 Kč |
Toyota Avensis
Třetí do party poražených. Japonský kombík doplácí na to, že na rozdíl od sedanu na něj v současnosti neplatí akce: rozdíl v ceně je obřích 165 000 korun – na částku i na procenta (+ 39 %) jde o největší příplatek našeho srovnání a důkaz, že čím větší auto je, tím méně se kombík vyplatí.
Cena sedanu | 419 900 Kč |
Cena kombi | 584 900 Kč (+ 39 %) |
Příplatek za kombík | 165 000 Kč |
Kufr sedanu | 509 litrů |
Kufr kombíku | 543 litrů (+ 7 %) |
Rozdíl | 34 litrů |
Litr navíc stojí | 4853 Kč |
Sdílejte článek, než ho smažem