Dny doprava zdarma, které v posledních šesti letech organizovala Heureka.cz, se letos neuskuteční. Do akce, pravidelně probíhající v polovině listopadu, se zapojovaly stovky e-shopů. Původní jeden den se rozšířil na tři, loni se akce uskutečnila dokonce dvakrát.
„Letos jsme se rozhodli od tohoto konceptu upustit a akci nepořádáme. Pro zákazníky už doprava zdarma není zdaleka tak důležitým benefitem jako dříve,“ uvedla Heureka na svém blogu už během léta.
„Služby e-shopů se neustále zlepšují a posouvají, a doprava zdarma se stává běžnou doplňkovou službou. Nulové náklady na dopravu často bývají samozřejmostí při objednávkách ve vyšší hodnotě, některé e-shopy dokonce nabízí dopravu zdarma celoročně, a tak ani z jejich strany zájem o účast na akci nerostl,“ vysvětluje Heureka, fungující hlavně jako srovnávač cen a nákupní rádce.
Na konci příštího týdne ale čeká spotřebitele i prodejny druhý z tradičních vrcholů listopadových předvánočních nákupů – Black Friday. Během akce, která do Česka zamířila z USA, slibují obchodníci slevy až desítky procent, často ale předtím navyšují „základní“ cenu.
Velký nákupní pátek letos připadá na 29. listopadu, některé obchody ale takhle označují delší období předvánočních slev. Třeba největší e-shopy jako Alza, Mall a CZC teď mají Black Friday prakticky každý den.
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem