Obchodní řetězce Lidl a Penny varují před podvodnými soutěžemi, které zneužívají jejich jméno a z lidí se snaží dostat osobní údaje i peníze. Podvodníci lákají na poukázky ve výši 20 tisíc korun za pouhé vyplnění dotazníku.
„Facebookem se opět šíří podvodná akce, se kterou ovšem nemáme nic společného. Zůstaňte prosím obezřetní a na podobné odkazy neklikejte a v žádném případě neposkytujte své osobní údaje,“ píše Lidl na svém oficiálním profilu.
„Rádi bychom upozornili zákazníky na podvodné soutěže, které se v posledních dnech šíří internetem (Facebook a WhatsApp) i pomocí SMS v podobě podvodných stránek nabízejících výhru z „našeho slosování“, mobilní telefony nebo další podezřelé výhry,“ varuje Penny. „Důrazně doporučujeme na tyto podvodné zprávy nereagovat a žádné údaje nevyplňovat ani na zprávy nereagovat. Podvodné soutěže poznáte například podle neoficiální URL webové stránky či starého loga,“ dodává.
Je možné, že podvodníci zneužívají i další značky řetězců působící v Česku.
Když se necháte zlákat a na podvodný odkaz kliknete, máte vyplnit čtyři jednoduché anketní otázky. Pak „stačí“ jenom nasdílet soutěž na Facebooku a říct si o slíbený poukaz zadáním telefonního čísla. Jenže tím si zároveň objednáte „předplacený mobilní obsah“ za 99 korun týdně. (Ten pak jde podle podmínek vypnout, když na číslo služby pošlete SMS ve tvaru Stop.)
Otázky vypadají jednoduše. (Zdroj: Podvodný web)
Nechcete nám ten podvod ještě nasdílet? (Zdroj: Podvodný web)
Finální obrazovka pro změnu zneužívá design řetězce Tesco. Můžete si na ní říci o slíbený poukaz. Ve skutečnosti si objednáváte službu, za kterou zaplatíte 99 korun každý týden. (Zdroj: Podvodný web)
Pozor na ně:
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
15. 6. 2020 20:55, Jana
Citace - Adam / 15.06.2020 19:57
V článku: "Předplacený mobilní obsah“ za 99 korun týdně jde podle podmínek vypnout, když na číslo služby pošlete SMS ve tvaru Stop. A jestli to přesto není jasné, zkuste ještě prozkoumat ten text na posledním obrázku (malé bílé písmo na černém pozadí).
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
16. 6. 2020 8:30, Kate
Klikne na to ten debil, kterej má finance pro rodinu v pytli díky korona opatřením. Článek mluví o Tescu a SMS, ale co dělat u Lidlu, kde jsme reagovali na doporučení přátel. Vyplnoval se v dotazníku info osobní data i kartové údaje a pak to nešlo odeslat že prý nějaká chyba. Tam nevím jak postupovat. Zda zablokovat kartu.zádna SMS tam nebyla .díky pokud máte zkusenosti
V diskuzi je celkem (20 komentářů) příspěvků.