Řetězcům Pepco, Kik nebo Action by na českém trhu mohla brzy přibýt nová konkurence. Vstup na český a slovenský trh chystá polský diskont Dealz, píše web Akuality.sk.
Značka Dealz patří spolu se sítí Pepco do skupiny Pepco Group, také láká na nízké ceny. V sortimentu má potraviny, nápoje, drogerii, domácí potřeby, dekorace či hračky.
V polských obchodech Dealz se začalo objevovat zboží i ve slovenštině a češtině. Také cenovky jsou nejen v polských zlotých, ale nově i v eurech a českých korunách. Podobnou strategii před expanzí na nové trhy zvolil například nizozemský diskont Action, připomíná web Aktuality.sk.
Mateřská Pepco Group na dotaz webu Peníze.cz odpověděla, že spekulace na trhu nekomentuje.
První prodejnu v Polsku otevřel Dealz v roce 2018, momentálně tam má přes 300 prodejen ve dvou stovkách měst.
Polské Pepco má v Polsku přes 1300 obchodů, v Česku 301. „Je to známka toho, že značka Pepco je na trhu oblíbená a má potenciál dalšího růstu,“ řekl na jaře při otevření třísté prodejny v Humpolci Gergely Potyi, ředitel pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
Německý diskont Kik má na českém trhu přes 220 prodejen. Konkurenční Action na konci května otevřel v Novém Boru svou 69. prodejnu, v Česku působí od roku 2020.
Na slovenský trh se chystá i další polský řetězec. Letos tam má vstoupit diskont s potravinami Biedronka, který teď má portugalské majitele.
Pokud Dealz rozšíří své působení na středoevropském trhu, dá se očekávat, že první prodejny začne – podobně jako konkurence – otevírat v nákupních centrech a parcích.
Nákupní parky se v Česku v posledních pěti letech výrazně rozrostly. „Loni byl zaznamenán druhý největší přírůstek za posledních 10 let, kdy se dokončilo více než 62 tisíc metrů čtverečních. Celková plocha retailových parků v České republice nyní přesahuje 1,2 milionu metrů čtverečních,“ upřesňuje Jan Čížek, vedoucí týmu nákupních parků ze společnosti Cushman & Wakefield.
Obchodníků, kteří kladou důraz na cenu a nabízejí širokou škálu produktů za přijatelné ceny, přibývá i ve větších obchodních centrech, říká Robert Skládal, vedoucí týmu pronájmu obchodních center z Cushman & Wakefield. „Tyto značky se v minulosti objevovaly především v retail parcích, ale nyní otevírají obchody i ve standardních nákupních centrech,“ připomíná.
Sdílejte článek, než ho smažem