Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných řetězců v Česku. Potvrzuje to nové porovnání spotřebitelského časopisu dTest.
Nákup třiceti vybraných položek (dětské zboží, potřeby pro domácnost, kosmetické a hygienické výrobky) vyšel v Německu o pětinu levněji: v síti dm o 20,8 % levněji, v síti Rossmann o 21,4 % v porovnání s Českem.
Česko přesto není v porovnání se sousedy nejdražší. V Polsku stál testovací nákup víc než u nás: dm o 2,6 %, Rossmann o 5,1 %. Na Slovensku má dm zhruba stejné ceny jako v Česku, v Rakousku však o 8,2 % nižší (Rossmann na Slovensku ani v Rakousku nepůsobí).
„Impulsem pro srovnání byly již několik let šířené zvěsti, že výrobky těchto řetězců vycházejí v zahraničí levněji než u nás. K podobnému dojmu jsme došli kdysi i my ve srovnání dětského zboží. Nyní jsme se na cenové rozdíly podívali znovu,“ říká Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.
Zdroj: dTestPorovnání cen s Německem.
Mezi vytipované zboží patřily čističe různých druhů, prostředky na nádobí i praní, houbičky, pečicí papír či vlhčené ubrousky. V sekci kosmetiky a hygienických potřeb se vybíraly šampony, sprchové gely, mýdlo nebo krém na ruce. V dětském sortimentu se redakce dívala na ceny příkrmů, kojeneckého mléka, plen, ubrousků i speciálního prostředku na praní dětského prádla.
V několika případech se do srovnání dostaly běžné i přírodní varianty výrobku. Až na jednu výjimku, prací prostředek značky Frosch, šlo vždy o výrobky privátních značek.
„Ke srovnání jsme využili e-shopy daných řetězců. Na rozdíl od jiných srovnání, kdy se věnujeme i kvalitě výrobků, nás v tomto případě zajímaly pouze ceny. Oba řetězce totiž ve všech zemích prodávají totožné zboží,“ upřesňuje Hoffmannová.
Vůbec největší rozdíl mezi českými a zahraničními cenami byl u pracího prostředku Frosch. V obou českých drogeriích se 1,5litrové balení nabízelo za 249 korun. V Německu by totéž vyšlo v přepočtu přibližně na 118 korun, v Rakousku na 122,50 korun a na Slovensku 196,70 korun.
Nižší ceny v Německu vysvětlovali zástupci sítí v minulosti například odlišnou cenovou politikou národních větví řetězců, jinou sazbou daně z přidané hodnoty nebo rozdílnou velikostí trhů.
Podrobné výsledky jsou k dispozici zdarma na webu dTestu.
Zdroj: dTestPorovnání privátek v drogerii dm.
redakce Peníze.CZ
Jsme největší web o osobních financích v Česku. Přinášíme aktuality, praktické návody, kalkulačky a další přehledy. Do rodiny vydavatelství NextPage Media s námi patří i Finmag, Heroine a Footbal Club. Můžete nás sledovat... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem