Když vám kvůli koronaviru přijde na účet méně peněz než obvykle, může vás banka připravit ještě o další. Při nesplnění podmínek pro bezplatné vedení totiž hrozí poplatek, který u takzvaných prémiových kont dosahuje stovek korun měsíčně.
K mimořádnému odpuštění paušálu za vedení se už rozhodla Raiffeisenbank u svého Prémiového účtu. Ten je podle standardních podmínek bez poplatku, jestliže na něj přijde aspoň 50 tisíc korun měsíčně – počítají se jenom dvě nejvyšší transakce. Při nesplnění podmínek banka účtuje 250 korun.
„Rozhodli jsme se, že po dobu tří měsíců (za březen, duben, květen) nebudeme účtovat poplatek za vedení Prémiového účtu. V červnu již účtování proběhne podle platného ceníku,“ potvrzuje mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká.
Konkurenční ČSOB zatím klienty o podobném kroku neinformovala. Za účet Premium konto standardně vybírá poplatek 900 korun za každý měsíc, kdy na něj nepřijde v součtu aspoň 50 tisíc korun. Bez ohledu na výši příjmu ho mají zdarma klienti s aspoň třímilionovou hypotékou nebo vklady v bance nad 1,5 milionu.
„V rámci této mimořádné události se snažíme vyjít maximálně vstříc našim klientům. U prémiových klientů se jedná vždy o individuální přístup a v následujícím období tomu nebude jinak. Situaci bedlivě sledujeme a dle vývoje připravíme následná opatření,“ říká k tomu mluvčí ČSOB Patrik Madle.
Nejvyšší paušál – rovných tisíc korun – pak podle standardního ceníku vybírá Česká spořitelna u účtu Erste Premier, pokud klientovi nepřijde na účet aspoň 70 tisíc korun měsíčně nebo nemá uloženo aspoň 1,5 milionu.
Zhruba poloviční poplatek vybírají UniCredit Bank v případě U konta Premium (499 Kč měsíčně, pokud na účet nepřijde aspoň 50 tisíc nebo vklady nepřesahují jeden milion) nebo Komerční banka u produktu Top nabídka (490 Kč měsíčně, jestliže na účet nepřijde aspoň 100 tisíc nebo vklady nepřesahují jeden milion).
„U klientů, kteří využívají účet Top nabídka, v tuto chvíli nepředpokládáme potíže plošného charakteru. Případné požadavky jsme připraveni řešit individuálně,“ říká mluvčí Komerční banky Michal Teubner.
Některé nadstandardní služby, které jsou součástí prémiových účtů, teď klienti ani nemohou využít, nebo jenom omezeně – například zvýhodněné vstupy do letištních salonků, cestovní pojištění nebo odměny za nákupy v obchodech.
Mírnější podmínky se týkají i některých běžných účtů. Například na Plus Konto u ČSOB musí standardně přijít měsíčně aspoň 10 tisíc korun (jinak banka strhává paušál 69 Kč), na U konto od UniCredit 12 tisíc korun (jinak 199 Kč). Podobná omezení zůstávají také u některých starších produktů jiných bank, přestože většina teď už nabízí účty bez poplatku za vedení i za základní služby bez podmínek (výjimkou je Komerční banka s poplatkem 6 Kč za každou odchozí platbu do jiné banky).
Podobně zatím odpovídají i ostatní bankyKlienti, jejichž banka podobný poplatek neodpustí plošně, mohou o jeho prominutí žádat individuálně právě s odkazem na mimořádnou situaci – tedy nižší příjem kvůli dopadům epidemie koronaviru.
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
30. 3. 2020 14:55, V. R.
Ten poplatek je jasně daný a příjem na účet můžete splnit i přeposláním z jiného svého účtu. Takže já nevidím problém. Banka určitě může poplatek odpustit a v současné situaci by to nejspíš taky udělala, ale pokud si někdo toto neohlídá je to jen a jen jeho problém.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
30. 3. 2020 16:13, Honza
Strhnou, pouze jednou a končíme. Navíc budu varovat ostatní. Pokud budou jednat tak jak dovolí zakon a ne slušnost, jiný postup se nevyplácí.
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.