Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí
Ilustrační foto.
Zdroj: Shutterstock

Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.

Ukázal to průzkum agentury Ipsos pro společnost Enehano Solutions. Prostřednictvím online nástroje Instant Research se do něj zapojil reprezentativní vzorek 516 respondentů odpovídající rozložení populace podle věku, pohlaví, bydliště i vzdělání.

Ještě víc než některé poplatky vadí klientům spamové e-maily, které jim nabízejí věci a služby, co je nezajímají. Podle průzkumu vadí více než polovině zákazníků, přičemž problém se spamy se zvětšuje s věkem. Zatímco mladší lidé v nich až takový problém nevidí, ve věku okolo padesátky vadí irelevantní komerční e-maily dvěma třetinám lidí.

Které důsledky zanedbané digitalizace vám jako zákazníkovi vadí? Podíl
Poplatky za převod mezi různými účty64,3 %
Spamové e-maily nabízející věci a služby, co mě nezajímají55,4 %
Nezbytná osobní návštěva pobočky kvůli maličkostem či formalitám54,8 %
Poplatky při platbách kartou54,5 %
Otravná a pro mě nepodstatná reklama na sociálních sítích51 %
Vysoké poplatky za převody do zahraničí38,2 %
Špatný směnný kurz mezi různými měnami34,7 %
Opětovné zadávání informací29,8 %
Na zákaznické lince nevědí, jaký problém s nimi řeším přes jiný kanál (např. přes e-mail)18,4 %
Zastaralé internetové bankovnictví14,1 %
Zastaralé mobilní bankovnictví12,8 %
Chybějící chytrá analýza výdajů pomocí kategorizace plateb8,5 %
Žádné z uvedených4,8 %
Zdroj: Enehano Solutions, Ipsos

„Banky své zákazníky neznají, nemají o nich celistvý přehled a nezvládají stále vyšší nároky na personalizaci marketingové komunikace,“ říká Michal Peška, obchodní ředitel společnosti Enehano Solutions. Ta se specializuje právě na digitální transformaci firem a výsledky průzkumu vnímá jako argument pro další rozšíření svých služeb. I proto se Enehano Solutions v průzkumu ptala lidí na důsledky zanedbané digitalizace.

Nadpoloviční většině lidí vadí také nezbytné osobní návštěvy firmy nebo pobočky kvůli maličkostem či formalitám. Typicky se jedná o změny kontaktních údajů a dokladů nebo podpisy smluv. „Bezkontaktní obsluhu klientů nejen v bankách, ale například i v pojišťovnách, řešíme v poslední době velmi často. Očekáváme, že do roku 2022 půjde o zcela běžnou službu, kterou budou poskytovat firmy a instituce napříč jednotlivými obory,“ dodává Peška.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+10
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 10 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 10. 2021 22:05, Jurij

Tak přejdi k FIO, tam máš nekonečnou historii

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (10 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Před nevýhodnými kurzy DCC vás ochrání jen polovina bank. Na co si dát pozor

1. 7. 2024 | Petr Kučera

Před nevýhodnými kurzy DCC vás ochrání jen polovina bank. Na co si dát pozor

Nechtěnou službu mnohdy neúmyslně využije i jinak dobře informovaný spotřebitel. Obrana proti ní přitom může být stejně jednoduchá jako nastavení limitů na kartě. Proč některé banky... celý článek

Opravdu chcete platit víc? Spořitelna radí, jak si zvýšit finanční zdraví

20. 6. 2024 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Opravdu chcete platit víc? Spořitelna radí, jak si zvýšit finanční zdraví

Česká spořitelna spustila v mobilní aplikaci George personalizované tipy s cílem zvýšit finanční zdraví uživatelů. Mají jim pomoct s tvorbou krátkodobé a dlouhodobé finanční rezervy,... celý článek

Ve spořicích účtech ještě budeme agresivní. Petr Borkovec o plánech Partners Banky

20. 6. 2024 | Martin Vlnas

Ve spořicích účtech ještě budeme agresivní. Petr Borkovec o plánech Partners Banky

Nová Partners Banka má za sebou úspěšný start. Jak ho vidí Petr Borkovec, spoluzakladatel finanční skupiny Partners, který teď bude banku řídit společně s Markem Ditzem? Jak udělat... celý článek

Opisování čísla karty skončí do roku 2030, slibuje Mastercard

19. 6. 2024 | redakce Peníze.CZ

Opisování čísla karty skončí do roku 2030, slibuje Mastercard

Placení na internetu v Evropě se do konce tohoto desetiletí obejde bez ručního opisování údajů z platební karty. S takzvanou stoprocentní tokenizací počítá vize, kterou zveřejnila společnost... celý článek

ČNB zruší pokladny ve třech krajských městech, pak i pobočky

18. 6. 2024 | Petr Kučera

ČNB zruší pokladny ve třech krajských městech, pak i pobočky

Česká národní banka uzavře polovinu svých dosavadních poboček v krajských městech mimo Prahu. Skončí v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem. Zůstanou v Brně, Ostravě a Hradci... celý článek

Partners Financial Services