Poštovní spořitelna končí s vlastním logem. Přejmenuje se

Petr Kučera | rubrika: Co se děje | 3. 2. 2022 | 4 komentáře
ČSOB završí propojování dříve samostatných značek, které začala před třemi lety.
Poštovní spořitelna končí s vlastním logem. Přejmenuje se
Era už je pryč, zmizí i Poštovní spořitelna.
Zdroj: Shutterstock/BalkansCat

Poštovní spořitelna se letos v létě přejmenuje na ČSOB Poštovní spořitelnu. Místo vlastního červeného loga začne používat modré logo ČSOB. Jde o jeden z posledních kroků k zániku samostatné značky, která pod skupinu ČSOB patří už od roku 2000.

Služby ČSOB na pobočkách České pošty začnou nově využívat také marketingového maskota ČSOB – chameleona, kterého banka představila před rokem. Zatím není jasné, jestli bude mít modrou, nebo červenou barvu. „To si necháme jako překvapení,“ říká mluvčí skupiny Patrik Madle.

„Změna názvu neovlivní nabízené produkty a služby. Klienti Poštovní spořitelny nemusí v této souvislosti nic řešit, veškeré benefity jsou jim zachovány. I nadále mohou navštívit svoji oblíbenou přepážku České pošty či pobočku ČSOB,“ zdůrazňuje Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.

Značka Poštovní spořitelna funguje od roku 1991, ČSOB ji získala v roce 2000 při převzetí IPB. V roce 2010 se ČSOB pokusila značku Poštovní spořitelna omladit, měl ji postupně nahradit název Era. Kampaň stavějící hlavně na herečce Evě Holubové však mladší klienty nepřilákala, zvláště když měli na výběr z konkurence zcela nových bank – v čele s podobně znějící Air Bank. Změnu nepřijali ani starší klienti, kteří dávali přednost právě „tradiční české značce“ Poštovní spořitelna. V roce 2017 se banka naplno vrátila k původnímu názvu.

Zdroj: ČSOB

Dosavadní loga ČSOB a Poštovní spořitelny.

Pod modrou barvou a vlastní značkou poskytuje ČSOB služby na svých klasických bankovních pobočkách, pod červenou barvou – se značkou Poštovní spořitelna – nabízí nepatrně pozměněnou nabídku na pobočkách České pošty či ve speciálních finančních centrech. ČSOB se v roce 2017 podařilo prodloužit smlouvu se státní poštou na další desetileté období.

Na začátku roku 2019 ČSOB oznámila, že značku Poštovní spořitelna postupně utlumí, protože dál nechce tříštit síly. Sloučení má především ušetřit náklady. Banka nebude dál muset vést oddělené systémy, dělat odlišný marketing či zařizovat různé pobočky.

Zdroj: ČSOB

Nové logo ČSOB Poštovní spořitelny

Od září 2019 pak skupina sjednotila obsluhu, takže klienti mohou využít „modré“ i „červené“ pobočky. V červenci 2020 začala banka klientům Poštovní spořitelny vedle jejího červeného loga zobrazovat i modré logo ČSOB na pobočkách, na webu, v internetovém a mobilním bankovnictví či ve výpisech. Od listopadu 2020 přestala zveřejňovat oddělené obchodní podmínky nebo sazebník poplatků. A loni propojila i internetové a mobilní bankovnictví.

ČSOB chce na první pohled viditelnější propojení využít i marketingově. „Tímto krokem zdůrazňujeme, že jsme opravdu nejdostupnější bankou v Česku, co se týče počtu fyzických obslužných míst. Klienti ČSOB i Poštovní spořitelny nás mohou navštívit na některé z našich 200 poboček ČSOB a 3200 pošt,“ říká Sadil.

Loni v březnu se přejmenovala i Českomoravská stavební spořitelna, nově funguje jako ČSOB stavební spořitelna. Přejmenování navázalo na transakci, díky níž se ČSOB stala stoprocentním vlastníkem ČMSS. Menšinový podíl – 45 % – předtím patřil Bausparkasse Schwäbisch Hall. Maskotem stavební spořitelny zatím zůstala liška.

Zdroj: Shutterstock

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook: neuniknou vám důležité aktuality ani praktické tipy! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+74
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 4 komentářů

A tohle už jste četli?

Před nevýhodnými kurzy DCC vás ochrání jen polovina bank. Na co si dát pozor

1. 7. 2024 | Petr Kučera

Před nevýhodnými kurzy DCC vás ochrání jen polovina bank. Na co si dát pozor

Nechtěnou službu mnohdy neúmyslně využije i jinak dobře informovaný spotřebitel. Obrana proti ní přitom může být stejně jednoduchá jako nastavení limitů na kartě. Proč některé banky... celý článek

Opravdu chcete platit víc? Spořitelna radí, jak si zvýšit finanční zdraví

20. 6. 2024 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Opravdu chcete platit víc? Spořitelna radí, jak si zvýšit finanční zdraví

Česká spořitelna spustila v mobilní aplikaci George personalizované tipy s cílem zvýšit finanční zdraví uživatelů. Mají jim pomoct s tvorbou krátkodobé a dlouhodobé finanční rezervy,... celý článek

Ve spořicích účtech ještě budeme agresivní. Petr Borkovec o plánech Partners Banky

20. 6. 2024 | Martin Vlnas

Ve spořicích účtech ještě budeme agresivní. Petr Borkovec o plánech Partners Banky

Nová Partners Banka má za sebou úspěšný start. Jak ho vidí Petr Borkovec, spoluzakladatel finanční skupiny Partners, který teď bude banku řídit společně s Markem Ditzem? Jak udělat... celý článek

Opisování čísla karty skončí do roku 2030, slibuje Mastercard

19. 6. 2024 | redakce Peníze.CZ

Opisování čísla karty skončí do roku 2030, slibuje Mastercard

Placení na internetu v Evropě se do konce tohoto desetiletí obejde bez ručního opisování údajů z platební karty. S takzvanou stoprocentní tokenizací počítá vize, kterou zveřejnila společnost... celý článek

ČNB zruší pokladny ve třech krajských městech, pak i pobočky

18. 6. 2024 | Petr Kučera

ČNB zruší pokladny ve třech krajských městech, pak i pobočky

Česká národní banka uzavře polovinu svých dosavadních poboček v krajských městech mimo Prahu. Skončí v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem. Zůstanou v Brně, Ostravě a Hradci... celý článek

Partners Financial Services