Co dělá HR, aby se Cola nezadrhla

Kiriaki Kritidi | rubrika: BrandInsight | 17. 12. 2020
Ředitelka oddělení lidských zdrojů v tuzemské Coca-Cole přibližuje, jak se pandemie podepsala na provozu firmy a co všechno v nových podmínkách dělalo právě HR, aby zaměstnanci byli v bezpečí, spokojeni a aby podnik fungoval.
Co dělá HR, aby se Cola nezadrhla

V době pandemie Coca-Cola zásobuje nápoji zdarma první linii

Situace kolem covidu naši společnost zasáhla stejně jako všechny v odvětví. Koronakrize ovlivňuje nás, zaměstnance, zákazníky, spotřebitele i partnery. Krize ale může být i příležitost.

Náš krizový štáb se sešel hned, jak pandemie vypukla. Ověřili jsme si, že náš systém řízení připravený pro krizové situace funguje, i když na tuhle krizi se dopředu připravit nešlo. Vždycky ale hledáme způsoby, jak věci vyřešit, ne důvody, proč něco nejde.

Kiriaki KritidiZdroj: Coca-Cola

Autorka je HR ředitelka Coca-Cola HBC.

V první řadě se od začátku snažíme chránit zdraví a bezpečnost zaměstnanců. Zavedli jsme mnoho opatření – roušky, respirátory, dezinfekce, měření teplot, dodržování rozestupů... Všichni mají podporu pitného režimu, dostali vitamínový balíček i ochranné pomůcky. Kolegy, kteří nemuseli být přímo v provozech nebo v terénu, jsme poslali na home office. Nakonec tam zamířili i lidé z pozic, u kterých jsme si mysleli, že tuhle práci z domova plnohodnotně vykonávat nepůjde. HR se prokázalo jako strategický partner a klíčová podpora, a mnozí zaměstnanci jsou teď dokonce efektivnější. Obecně to všichni vzali jako výzvu a tvrdě pracují na tom, aby byl dopad na náš byznys minimální. V tom je síla naší firemní kultury.

Učíme se

Doslova za běhu jsme se museli hodně naučit. S fantastickou podporou IT a díky investicím máme moderní a spolehlivé vybavení a přechod do virtuálního prostředí jsme zvládli plynule. Online se vzděláváme a rozšiřujeme svoje dovednosti prostřednictvím takzvaných LearningLabs, intenzivně pracujeme i se sociálními sítěmi. Naši seniorní manažeři školí interně, ale know-how sdílejí i externě na seminářích a konferencích.

Zintenzivnit jsme museli interní komunikaci. Nabízíme několik kanálů od mailů interních i s externím přehledem přes interní web po pravidelná on-line setkání s vedením. Nechybějí průzkumy, abychom měli přehled, co zaměstnanci potřebují, a pro zachování duševní pohody svým lidem a jejich rodinám poskytujeme i online psychologickou podporu.

Pomáháme

Od vypuknutí pandemie podporujeme řadu komunit a do pomoci se zapojují i sami zaměstnanci. Spolupracujeme s Ministerstvem zdravotnictví na trasovací lince a obnovili jsme zásobování nemocnic našimi nápoji. Do první linie – nemocnicím, záchranářům, bezpečnostním složkám nebo domovům seniorů – jsme už v Česku a na Slovensku poslali přes dva miliony nápojů v hodnotě přes 26 milionů korun. Komunity podporujeme i v místech, kde lokálně působíme, například na Broumovsku.

Největší výzva teď bude najít rovnováhu mezi rozvojem firmy, investicemi pro zajištění růstu a minimalizací finančních rizik. V příštím roce spustíme nový automatizovaný sklad, který bude díky unikátní technologii nabízet na českém trhu jedinečné pracovní uplatnění. Brzy se budeme muset zaměřit na hledání vhodných kandidátů, zejména na pozice techniků – a to v téhle složité době bude výzva.

Pohled z jedné z velkých firem, která nemůže všechny svoje lidi poslat na home office, přinesl prosincový magazín Finmag. A jak to bylo a je ve vaší firmě?

Peníze BrandInsight

Kiriaki Kritidi

 Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+8
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Externí vedení účetnictví se finančně vyplatí

14. 7. 2024 | PR text

Externí vedení účetnictví se finančně vyplatí

Stojíte před otázkou, zda mít vlastní účetní oddělení nebo se spolehnout na externí firmu? Účetnictví stojípřed výzvou neustálých legislativních změn a je mnohdy obtížné držet krok.... celý článek

Začátek podnikání? Nápad mimo mísu je lepší než žádný nápad

28. 6. 2024 | Lucie Kocurová

Začátek podnikání? Nápad mimo mísu je lepší než žádný nápad

Rozjíždíte podnikání, máte živnost či malou firmu nebo je váš skvělý byznysový záměr teprve ve fázi představ a myšlenek, které byste si potřebovali s někým zkušeným utřídit? Business... celý článek

Jak začít budovat e-shop založený na prodeji triček online?

25. 6. 2024 | PR text

Jak začít budovat e-shop založený na prodeji triček online?

Rádi byste začali podnikat v něčem originálním, vřelém a humorném? Internetový obchod s tričky může být skvělý podnikatelský krok. Na internetu je možné oslovit široké publikum a přinést... celý článek

Dlouhodobý pronájem auta: řešení pro firmy i jednotlivce

13. 6. 2024 | PR text

Dlouhodobý pronájem auta: řešení pro firmy i jednotlivce

Dlouhodobý pronájem auta je skvělá alternativa k jeho vlastnictví, zvlášť když ho potřebujete na několik měsíců a víc. Tento druh pronájmu je stále populárnější nejen mezi lidmi, ale... celý článek

Virtuální sídlo má nejen finanční benefity

27. 5. 2024 | PR text

Virtuální sídlo má nejen finanční benefity

Chcete podnikat? Pak musíte mít oficiální sídlo. A to ať už se rozhodnete pro živnost, nebo s.r.o. Obě skupiny mohou bez problémů využívat tzv. virtuální sídla. Je to nejen skvělá příležitost... celý článek

Partners Financial Services