Klimatické změny jsou jedním z nejpalčivějších problémů moderní doby. Fakta jsou jasná a času není nazbyt. Protože byznys patří globálně mezi ty největší znečišťovatele, a protože udržitelnost je jedním z hlavních pilířů naší firemní filozofie, stanovili jsme si jako firma ambiciózní emisní plán – do roku 2020 se stát uhlíkově neutrální, v roce 2021 se stát uhlíkově negativní a do roku 2025 dospět do stavu „net zero“. První vrchol této cesty jsme loni pokořili a v desátém měsíci letošního roku se nám podařilo pomyslně vyšlápnout i na ten druhý – uhlíkově negativní.
„Cíl, který jsme si globálně stanovili, byl číselně poměrně drastický – snížit naše emise až o 40 % oproti předchozímu fiskálnímu roku. Nakonec se nám v říjnu podařilo toto číslo překonat, a to vůbec ne o málo – emise jsme snížili dokonce o 60 %, což je obrovský úspěch,“ vysvětluje Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY Česká republika. „Roli v tom samozřejmě do jisté míry hraje i pandemie a s ní spojené limitované cestování a pohyb osob, ale naše nároky zůstanou takto vysoké i po jejím odeznění. Snižovat produkované emise a být udržitelným lídrem a inspirací pro společnosti po celém světě, je totiž naší dlouhodobou strategií.“
Udržitelnost jako téma pro planetu i byznys
Záporného uhlíkového statusu jsme v říjnu dosáhli kromě ostatních aktivit zejména tím, že kontinuálně snižujeme naše absolutní emise, ty jsou aktuálně ve srovnání s fiskálním rokem 2020 o 60 % nižší, a naopak navyšujeme investice do aktivního odstraňování emisí z ovzduší. Letos jsme například zahájili hned šest nových projektů v zalesňování, regenerativním zemědělství a ochraně lesů.
S dekarbonizací pomáháme také našim klientům. Udržitelnost totiž není důležitá jen pro planetu, ale také pro byznys – tvoří dobrou pověst a zvyšuje konkurenceschopnost na trhu. Pomáhá s náborem i akvizicí nového kapitálu. Je vysoce ceněná zákazníky a slyší na ni také investoři. Nejde totiž o nahodilý, momentální trend, ale o koncepční změnu chování zemí, lidí i firem, a to v globálním kontextu, která je s přihlédnutím na aktuální stav ovzduší a čím dál drastičtější projevy klimatických změn více než nutná.
Motto EY je tvořit lépe fungující svět. Svět, který je podle nás předně a zejména světem udržitelným.
Sdílejte článek, než ho smažem