Automatizace zvládne práci čtyř markeťáků. Jak zvýšit zisky a ulevit týmu

PR článek | rubrika: FINEXPO | 16. 10. 2023
Pro marketing je automatizace nezbytná. Nejen, že zásadně zvýší obrat a ulehčí tvorbu i zasílání zákaznické komunikace, ale lze s ní snadno zajistit onboarding, upsell, zlepšit retenci a obohatit zákaznickou zkušenost.
Automatizace zvládne práci čtyř markeťáků. Jak zvýšit zisky a ulevit týmu

Zdroj: Unsplash

Komerční spolupráce

Cesta za ziskem vede skrz automatizaci

Současný trh je nekompromisní. Zákazník si pečlivě rozmýšlí každý nákup, a proto je potřeba bojovat o každou transakci. S automatizací efektivně oslovíte zákazníka ve správnou chvíli s relevantní nabídkou, čímž zvyšujete šanci, že nakoupí právě u vás.

Platformy s automatizačními nástroji se v Česku používají stále častěji a přinášejí zvýšení obratů i průměrné hodnoty nákupu, zatímco zásadně ulehčí práci marketingovému týmu. Raketový nárůst zisků díky automatizaci zaznamenalo mnoho předních retailistů jako jsou Knihy Dobrovský, BENU lékárny či Klenoty Aurum. Jen onboardingové scénáře zvyšují průměrnou útratu během prvních dvou měsíců až o 37 %, jak vychází z dat platformy CareCloud.

„V dnešní době, kdy je vysoký standard personalizace a plošně zasílaná komunikace je na ústupu, se střední či větší podniky bez automatizace neobejdou,“ říká Mgr. Vladimír Stříteský z firmy Cortex, a. s., který se automatizačními scénáři zabývá již 6 let.

Když člověk nestačí

Marketingová automatizace zvládne už řádku let mnohem složitější procesy než rozeslat emaily o opuštěném košíku na e-shopu. Dokáže segmentovat zákazníky, přiřazovat vouchery, personalizovat nabídku, navíc umí marketingovou komunikaci rozesílat i pomocí SMS, push notifikací nebo třeba Viberu.

Jádrem automatizace jsou scénáře spuštěné určitou akcí či událostí, zatímco jejich výčet je v podstatě neomezený. Reakcí na jakoukoli aktivitu zákazníka lze markantně zlepšit zákazníkovo zapojení a tím zvýšit zisky.

Ochutnávka pokročilejších scénářů

Ukázkové využití nachází automatizace např. při opakovaných nákupech běžného spotřebního zboží (kontaktní čočky, doplňky stravy, kosmetika), kde lze pomocí několika zpráv motivovat zákazníka k opakované koupi právě ve vašem obchodě. Pokud do nastaveného času zákazník nekoupí, automaticky mu bude zaslán e-mailem či SMS voucher s výzvou k nákupu. „Takto lze zajistit, že až 66 % opakovaných nákupů provede zákazník u vás,“ říká marketingový specialista Jan Doleček z Cortexu.

Zdroj: Unsplash


Velmi oblíbeným a úspěšným scénářem v českém prostředí je oživování neaktivních zákazníků, kteří již dlouhou dobu nenakoupili. Dříve obchodníci doufali, že zvládnou tyto zákazníky aktivovat obyčejným newsletterem, ale často to končí odhlášením z odběru, a tím pádem definitivní ztrátou zákazníka.

Pokročilý oživovací scénář se oproti tomu pokusí každé tři měsíce zákazníka oslovit s personalizovanou nabídkou doplněnou o voucher nebo slevu. Série komunikací s jasně danou logikou pak přináší zajímavé výsledky, dle dat platformy https://www.crmcarecloud.com/cz se takto daří oživit až 9 % neaktivních zákazníků.

CDP jako truhla s pokladem

Ke kvalitnímu a spolehlivému fungování automatizace je také potřeba dostatek zákaznických dat. Ty dnes nejlépe zajišťují CDP (Customer Data Platform) čili platformy, které automaticky sbírají, shromažďují a ukládají zákaznická data pro další použití.

Z těchto platform pak lze doporučit zejména CDP & CRM CareCloud, která má dokonce vestavěnou aplikaci pro marketingovou automatizaci. A jelikož je automatizaci zpočátku složité rozjet od nuly, nabízí CareCloud řadu vzorových „out-of-the-box“ scénářů, díky kterým lze bezpečně nastartovat automatizaci či najít počáteční inspiraci.

Přečtěte si více o platformě CareCloud zde.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Externí vedení účetnictví se finančně vyplatí

14. 7. 2024 | PR text

Externí vedení účetnictví se finančně vyplatí

Stojíte před otázkou, zda mít vlastní účetní oddělení nebo se spolehnout na externí firmu? Účetnictví stojípřed výzvou neustálých legislativních změn a je mnohdy obtížné držet krok.... celý článek

Začátek podnikání? Nápad mimo mísu je lepší než žádný nápad

28. 6. 2024 | Lucie Kocurová

Začátek podnikání? Nápad mimo mísu je lepší než žádný nápad

Rozjíždíte podnikání, máte živnost či malou firmu nebo je váš skvělý byznysový záměr teprve ve fázi představ a myšlenek, které byste si potřebovali s někým zkušeným utřídit? Business... celý článek

Jak začít budovat e-shop založený na prodeji triček online?

25. 6. 2024 | PR text

Jak začít budovat e-shop založený na prodeji triček online?

Rádi byste začali podnikat v něčem originálním, vřelém a humorném? Internetový obchod s tričky může být skvělý podnikatelský krok. Na internetu je možné oslovit široké publikum a přinést... celý článek

Dlouhodobý pronájem auta: řešení pro firmy i jednotlivce

13. 6. 2024 | PR text

Dlouhodobý pronájem auta: řešení pro firmy i jednotlivce

Dlouhodobý pronájem auta je skvělá alternativa k jeho vlastnictví, zvlášť když ho potřebujete na několik měsíců a víc. Tento druh pronájmu je stále populárnější nejen mezi lidmi, ale... celý článek

Virtuální sídlo má nejen finanční benefity

27. 5. 2024 | PR text

Virtuální sídlo má nejen finanční benefity

Chcete podnikat? Pak musíte mít oficiální sídlo. A to ať už se rozhodnete pro živnost, nebo s.r.o. Obě skupiny mohou bez problémů využívat tzv. virtuální sídla. Je to nejen skvělá příležitost... celý článek

Partners Financial Services