Politicko-hospodářská krize na Ukrajině však není pro české autodopravce jedinou nepříznivou zvěstí. Od ledna příštího roku speditéři zaplatí za průjezd na tuzemských dálnicích, rychlostních silnicích a některých komunikacích první třídy vyšší mýtné. „V současné době je schopnost uřídit své cash-flow zcela zásadní a často rozhoduje o osudu celé společnosti. Právě zde je role factoringového provozního financování, které může zmíněné firmy udržet na trhu,“ dodává Michal Gabriel.
Na druhou stranu je česká ekonomika na cestě vzhůru a poptávajících firem je stále dost. Navíc se blíží vrchol sezony – doručování na vánoční trh. Provozní kapitál je proto prioritou. V případě využití provozního financování (factoringu) má autodopravce nejen klid a volné ruce pro další progres, ale získává také konkurenční výhodu. „A to tím, že mohou nabídnout odběratelům delší doby splatnosti,“ říká ředitel společnosti Bibby Financial Services, která má dlouholeté zkušenosti s financováním nejen firem z oblasti autodopravy, ale ze segmentu malých a středních podniků obecně.
Factoringové společnosti pomohou i s prověrkou solidnosti a bonity obchodního partnera. V případě factoringu tedy nejde pouze o zajištění provozního kapitálu, ale o komplexní a individuální správu pohledávek, kterou je společnost Bibby Financial Services schopna zajistit i v mezinárodním měřítku. „Financujeme nejen tuzemské odběratele, ale i zahraniční subjekty díky spolupráci s našimi evropskými pobočkami,“ tvrdí Michal Gabriel.
Sdílejte článek, než ho smažem