Pro řidiče máme dost dobrých novinek

PR článek | rubrika: FINEXPO | 20. 4. 2020 | 1 komentář
Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) patří s více než 1,3 mil. pojištěných vozidel mezi tři největší hráče na trhu v povinném ručení. Ředitel úseku pojištění vozidel Miloš Velíšek v rozhovoru upozorňuje na inovace, které si ČPP připravila pro své klienty v letošním roce.
Pro řidiče máme dost dobrých novinek

Zdroj: ČPP

Komerční spolupráce

Ve vašem oboru patří trh povinného ručení mezi ty nejvíce konkurenční oblasti. A klienti jsou stále náročnější. Jaké jste tedy pro ně připravili novinky?

Letos jsme uvedli na trh již čtvrtou generaci našeho Autopojištění Combi Plus. Z hlediska ochrany motoristů je nejzásadnější novinkou navýšení limitů pojistného plnění u všech tří variant povinného ručení, které nabízíme. Nejnižší varianta SPOROPOV je nově spojena s limity ve výši 45 milionů korun pro majetkové a zdravotní újmy. SPECIÁLPOV má limity navýšené na 75 milionů korun a u stále více vyhledávané varianty SUPERPOV jsme limity nastavili na 130 milionů korun. U posledních dvou jmenovaných typů získáte pojištění vozíku do 750 kg zdarma, zvýhodněné sazby na doplňková pojištění a k tomu i bezplatné úrazové pojištění řidiče. Samozřejmostí u všech variant povinného ručení jsou asistenční služby v ceně.

A jak se vyvíjí cena povinného ručení? Co mohou řidiči očekávat?

Všichni poskytovatelé povinného ručení jsou nuceni v posledních letech jít s cenou tohoto pojištění nahoru. Důvodem jsou rostoucí náklady na pojistná plnění. To se týká nejen újem na zdraví, ale v poslední době zejména plnění u plechových škod. U nich se podepisují stále vyšší ceny náhradních dílů i rostoucí cena práce v autoservisech. Cenový růst povinného ručení je ale velmi diferencovaný, méně ho pociťují kvalitní řidiči, kteří jezdí opatrně a nebourají.

Co nejvíce ovlivňuje konečnou cenu pojištění?

Škodní historie – tedy jak motorista boural/neboural v minulosti – to je pro nás tím nejdůležitějším parametrem, který ovlivňuje výslednou cenu povinného ručení. Není ale jediným. Sazby důsledně segmentujeme – tedy rozlišujeme – také podle věku a regionu řidiče a podle stáří vozu. Segmentaci jsme zavedli jako jedni z prvních na trhu a od té doby ji stále zdokonalujeme a vylepšujeme, máme k dispozici velké množství dat, které můžeme analyzovat a statisticky vyhodnocovat.

Máte nějaké novinky také v této oblasti – u segmentace povinného ručení?

Jako první na trhu jsme začali vázat segmentační kritéria, tedy i bonus/malus, na osobu provozovatele vozidla, který je zapsán v technickém průkazu. Tedy nikoli podle pojistníka, kterým může a také bývá kdokoli. Vázat bonusy/malusy na skutečného provozovatele, který za škodu téměř vždy odpovídá, je tím skutečně správným a spravedlivým řešením. Zároveň jsme také zkrátili škodní historii našich klientů – tedy dobu, po kterou sledujeme případné havárie, které mají zásadní dopad pro stanovení výše bonusu/malusu. Statisticky máme potvrzeno, že škody z dávné historie již nemají vliv na míru rizikovosti klienta. Všechny tyto změny by měly mít spravedlivější dopad především na neškodící klientelu, a to je nepochybně správně.

Jaké výhody navíc získá klient, který si u vás sjedná povinné ručení?

Slavíme letos 25 let od založení naší pojišťovny. K výročí jsme pro naše klienty připravili speciální dárek. V rámci jarní kampaně jsme připravili slevy na nejprodávanější produkty, tedy i na povinné ručení. Při sjednání smlouvy získají klienti 25% slevu z ceny ročního pojistného.

Děkujeme za rozhovor.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

A tohle už jste četli?

Není výjimečné, když cena odtahu přesáhne hodnotu auta, říká expert pojišťovny

4. 7. 2024 | Radim Zelený

Není výjimečné, když cena odtahu přesáhne hodnotu auta, říká expert pojišťovny

Porouchalo se auto? No tak půjde do servisu, chvíli to bez něj přežijeme. Jenže tohle si nemůže říct každý. Co když ho potřebujete denně? Co když klekne cestou na dovolenou? Václav... celý článek

Povinné ručení nově musí mít silné koloběžky a další vozidla

2. 4. 2024 | Petr Kučera

Povinné ručení nově musí mít silné koloběžky a další vozidla

Od začátku dubna se rozšířil okruh vozidel, za které je nutné platit povinné ručení. Nově se může týkat i elektrických koloběžek, segwayů, zahradních traktůrků, motorových golfových... celý článek

S elektrokolem na výlet do ciziny? Pozor na změnu v pojištění

2. 4. 2024 | Pavla Adamcová

S elektrokolem na výlet do ciziny? Pozor na změnu v pojištění

Zatímco silné koloběžky a seqwaye mají mít od dubna povinné ručení, u elektrokol se naopak pravidla v Česku zmírní. Problém s výkonnějšími elektrokoly však může nastat za hranicemi.... celý článek

Vylepšete si havarijní pojištění. Co je GAP a allrisk

25. 3. 2024 | Martina Mádlová | 3 komentáře

Vylepšete si havarijní pojištění. Co je GAP a allrisk

Chcete si pořídit nový automobil a zajistit mu maximální ochranu? Běžné havarijní pojištění pro vás není úplně výhodné? Zamyslete se nad pojištěním GAP a allrisk. Oba typy pojištění... celý článek

Dálniční známku už máte? Pozor na předražené e-shopy

19. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ

Dálniční známku už máte? Pozor na předražené e-shopy

Když si koupíte elektronickou dálniční známku mimo oficiální státní web eDalnice.cz, může se vám výrazně prodražit. Opakovaně na to upozorňuje na to ministerstvo dopravy spolu s Českou... celý článek

Partners Financial Services