Nejčastější otázky a odpovědi na cestovní pojištění

redakce Peníze.CZ | rubrika: Rady a tipy | 15. 8. 2006
  1. Co všechno zahrnuje základní cestovní pojištění?
  2. Co se považuje za nezbytné náklady na ošetření?
  3. Co cestovní pojištění většinou nezahrnuje?
  4. Jsou dostupné nějaké typy připojištění a jaké?
  5. Kdy nabývá pojistná smlouva platnosti?
  6. Jaká je minimální a maximální doba trvání pojistné smlouvy?
  7. Jaký je maximální věk, ve kterém mohu uzavřít pojistnou smlouvu?
  8. Bude moje pojistka platná, jestli nestihnu uhradit pojistné včas?
  9. Jak se mohu nejrychleji pojistit?
  10. Jak zruším pojistnou smlouvu, kterou se vaším prostřednictvím uzavřel?
  11. Není čtení všeobecných pojistných podmínek a zvláštních pojistných podmínek pro cestovní pojištění jen ztráta času?

 

1. Co všechno zahrnuje základní cestovní pojištění?

Z pojištění se poskytuje úhrada nezbytných nákladů pojištěného na ošetření, kterému se během pojistné doby byl pojištěný nucen podrobit v důsledku úrazu či nemoci.

2. Co se považuje za nezbytné náklady na ošetření?

Nezbytné náklady na ošetření jsou náklady z lékařského hlediska nutné pro nezbytnou léčbu a ošetření úrazu nebo náhle vzniklého onemocnění. Za náklady na ošetření se považují výdaje na nezbytnou péči související s úrazem nebo nemocí včetně diagnostických postupů, které s nimi bezprostředně souvisejí a jsou lékařem předepsané.

Z pojistné smlouvy, kde jsou sjednány léčebné výlohy může vzniknout povinnost pojišťovny uhradit například:

  • lékařské ošetření
  • pobyt v nemocnici
  • léky předepsané lékařem v souvislosti s pojistnou událostí
  • přeprava do nejbližšího zdravotnického zařízení
  • náklady repatriace pojištěného, případně jeho tělesných ostatků

3. Co cestovní pojištění většinou nezahrnuje?

Cestovní pojištění nabízené na území České republiky většinou nezahrnuje:
  • plnění v rámci soukromých zdravotnických zařízeních
  • asistenční službu
  • repatriaci neboli převoz zraněného sanitou či letadlem do ČR
  • spoluúčast, kterou musí občan ČR platit ve stejné výši, jako občané jednotlivých zemí EU

4. Jsou dostupné nějaké typy připojištění a jaké?

Úrazové připojištění - smrt úrazem, trvalé následky úrazu, denní odškodné

Připojištění zavazadel - ztráta, zničení, poškození zavazadel - se stanoveným limitem plnění na 1 zavazadlo

Připojištění odpovědnosti - odpovědnost za škody, které způsobí pojištěný třetí osobě či osobám na majetku či na zdraví

Připojištění storna cesty - náhrada stornovacích poplatků, které požaduje cestovní kancelář při zrušení cesty, když má pojištěný oprávněný důvod, že nemůže odjet

5. Kdy nabývá pojistná smlouva platnosti?

Cestovní pojištění nabývá platnosti v den určený klientem, nejdříve však až po uhrazení pojistné částky. Smlouva takto nabývá platnosti nejdříve následujícího dne ve 00:00 hodin.

Upozornění: Uhrazením se rozumí až připsání pojistné částky na účet pojistitele. Úhrada bankovním převodem může trvat i několik dní (max.5).

6. Jaká je minimální a maximální doba trvání pojistné smlouvy?

Cestovní pojištění lze sjednat minimálně na jeden den, maximálně pak na 365 dní.

7. Jaký je maximální věk, ve kterém mohu uzavřít pojistnou smlouvu?

Tento parametr je dosti závislý na jednotlivých pojišťovnách. Některé uzavírají pojistky jen pro občany do sedmdesátého resp. osmdesátého roku života, jiné žádné omezení nemají. Ve většině případů existuje několik cenových kategorií pro různé věkové skupiny.

8. Bude moje pojistka platná, jestli nestihnu uhradit pojistné včas?

Ne. Vaše pojistná smlouva nabývá platnosti nejdříve následujícího dne po úhradě pojistného.

9. Jak se mohu nejrychleji pojistit?

Vyberte si pojistku, která Vám nejlépe vyhovuje a úhradu proveďte kartou přes internet. Takto se můžete pojistit během několika minut a pojištěni jste hned od 0:00 následujícího dne.

10. Jak zruším pojistnou smlouvu, kterou se vaším prostřednictvím uzavřel?

Smlouvu lze stornovat kdykoli (před i v průběhu smlouvy), stornopoplatek činní 25 Kč. V případě storna před započetím smlouvy je vráceno celé pojistné nebo v případě storna v průběhu již započatého pojištění je pak vrácena alikvotní část dosud nespotřebovaného pojistného.

Při stornovaní pojistky je nutné.

  1. vyplnit formulář zadost o stornování pojistky
  2. odeslat ho na adresu pojišťovny
  3. pokud se stornuje smlouva během jejího trvání je třeba předložit doklad potvrzující přesnou dobu návratu z cesty (letenku, razítko v pasu apod.)a bude Vám vrácena alikvotní část dosud nespotřebovaného pojistného
  4. pokud takové doklady nebudou dodány rozhodujícím datem pro zrušení pojistného je datum podání žádosti o storno

11. Není čtení všeobecných pojistných podmínek a zvláštních pojistných podmínek pro cestovní pojištění jen ztráta času?

Ne. Najdete tam všechny informace týkající se Vaší pojistky. Příkladně:

práva a povinnosti pojistníků, informace o nahlášení pojistné události, výluky z pojištění atd. Vřele doporučujeme pozorně přečíst celou smluvní dokumentaci před podepsáním podpisem smlouvy, nejpozději však před Vaším odjezdem na cestu.

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-8
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Na Zanzibar už nestačí cestovní pojištění z Česka

14. 8. 2024 | redakce Peníze.CZ

Na Zanzibar už nestačí cestovní pojištění z Česka

Při cestách na ostrov Zanzibar bude od září povinné uzavřít po příletu speciální místní cestovní pojištění, rozhodla tamní vláda. Dosud přitom českým turistům stačilo cestovní pojištění... celý článek

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

30. 7. 2024 | Kateřina Hovorková

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky Aleny Mackové. V rozhovoru říká, co nejčastěji lidem vadí, jaké problémy řeší, jaké šance na... celý článek

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

22. 7. 2024 | Petr Kučera | 1 komentář

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou rok od roku plnější, hlavně během dovolených. Provozovatelé salonkových sítí proto začali nabízet... celý článek

Zelená karta 2024: Jaké jsou největší změny?

22. 7. 2024 | Kalkulátor.cz

Zelená karta 2024: Jaké jsou největší změny?

Zelenou kartu asi není třeba dlouze představovat. Setkal se s ní každý řidič i majitel motorového vozidla. Ale věděli jste, že od letoška už ji při cestách po Česku nemusíte vozit v... celý článek

Rodiče rozhodují, jaký vztah budou děti k penězům mít

19. 7. 2024 | PR text

Rodiče rozhodují, jaký vztah budou děti k penězům mít

Když se dítě učí, napodobuje chování svých vzorů, rodičů. Platí to i u hospodaření. Bavte se s dětmi o tom, za co v domácnosti utrácíte, kde se dá šetřit i odkud plynou vaše příjmy.... celý článek

Partners Financial Services