Allianz vylepšila portál pro klienty. Překvapila chybami

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 26. 7. 2021 19:00 aktualizováno 28. 7. 2021 17:30 | 6 komentářů
Allianz vylepšila portál pro klienty. Překvapila chybami

Zdroj: Shutterstock

Pojišťovna Allianz spustila novou verzi klientského portálu MojeAllianz, který funguje od roku 2012.

„Umožňuje lépe spravovat pojistné smlouvy na dálku, upravovat osobní údaje v profilu a udržovat si detailní přehled o platbách za pojistné,“ říká Jan Andrijko, ředitel Market Managementu Allianz pojišťovny.

Na klienty čeká například bezpečnější přihlašování – dosud stačilo jméno a heslo, nově přibyl SMS kód jako dvoufázové ověření. Pojistné lze platit přímo online, a to včetně Apple Pay a Google Pay. Novinkou je i takzvané responzivní zobrazení, tedy přizpůsobení obsahu všem mobilním zařízením.

„Chtějí-li klienti zkontrolovat své pojistky, ujistit se o jejich nastavení či splatnosti, mohou to udělat kdykoliv a odkudkoliv. Stačí jim pouze internetové připojení a přihlašovací údaje, nemusejí si instalovat žádnou novou aplikaci,“ upřesňuje Andrijko.

Allianz informovala o spuštění nové verze v pátek na sociálních sítích, v pondělí poslala zprávu médiím. Šéfredaktor webu Peníze.cz si ji vyzkoušel – a bohužel hned na první pohled objevil několik chyb. Ty se přitom týkají toho hlavního, co klient od podobného portálu čeká: přesného přehledu sjednaných produktů.

Zatímco v předchozí verzi portálu našel také informace o své smlouvě doplňkového penzijního spoření, v nové verzi chybějí. Mezi produkty se penzijní spoření ukazuje jako „neaktivní“, pojišťovna nabízí jeho sjednání. Když si někdo delší dobu spoří na důchod, může ho to vyděsit.

Úvodní obrazovka s přehledem produktů (smluv) pak sice správně ukazuje aktivní smlouvy k pojištění vozidla nebo k pojištění majetku, hned o kousek vedle však zároveň hlásí, že pojištění vozidla i majetku je neaktivní a doporučuje jeho sjednání.

Matoucí je také zobrazení staré a nové smlouvy ke stejnému produktu. Pokud klient – jako v našem případě – ke konci letošního června nahradil staré smlouvy novými (u stejné pojišťovny), ještě 26. července se ukazují jako aktivní jak ta nová, tak i stará.

Zdroj: Peníze.cz

Rébus v nové verzi portálu: Je pojištění vozidla aktivní, nebo neaktivní?

„Pokud jde o doplňkové penzijní spoření – některým (nikoli všem) klientům naší penzijní společnosti, kteří převedli své peníze do doplňkového penzijního spoření, se skutečně informace nezobrazují správně. Na odstranění této chyby pracujeme a velmi nás mrzí, že k tomu došlo. Pokud si nejsou klienti jisti zobrazenými informacemi v novém portálu, mohou si je například zkontrolovat také na zákaznické lince 241 170 00 nebo u svého obchodního zástupce,“ říká k tomu mluvčí pojišťovny Marie Petrovová.

„Úvodní obrazovka ukazuje aktivní smlouvy. Dlaždice, která se zobrazuje jako neaktivní, je zamýšlena jako připomínka – máte-li například v rodině další auto nebo jste si pořídil novou nemovitost a podobně, nabízíme vám možnost sjednat nové pojištění. Vnímáte-li toto rozložení jako matoucí, je to pro nás důležitá informace a děkujeme za ní, s názvy těchto dlaždic budeme pracovat,“ dodává.

„Při designu portálu jsme vycházeli z doporučení našich klientů a provedených uživatelských testování. Také po spuštění nové verze stále sbíráme zpětnou vazbu a budeme ji zohledňovat v případných dalších úpravách,“ ujišťuje mluvčí.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+13
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 6 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2021 20:27, Miroslav Václavík

Nová verze klientského portálu MojeAllianz je podstatně horší než původní formát. Přehled plateb penzijního připojištění je "roztahán" na mnoha listech - mém případě na 9 ! listech o 20 řádcích, o žádném zkvalitnění údajů nelze hovořit. Chybí jednoduchý souhrnný přehled o platbách za jednotlivé roky /stará verze to obsahovala/.
Grafika stránek /i pojištění auta/ je bídná, špatně strukturovaná, působí na mne jak od učně grafika. Za mne známka -3.

+20
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.

Oblíbená témata

Allianz, pojištění, pojišťovna

A tohle už jste četli?

Problémy na letišti. Jak na odškodné za ztracené zavazadlo nebo zrušený let

9. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Problémy na letišti. Jak na odškodné za ztracené zavazadlo nebo zrušený let

Sezóna dovolených je v plném proudu. Co dělat, když vám cestování znepříjemní problémy se zavazadly nebo rovnou s celým letem?

Stáří je byznys. Proč pojišťovna Simplea postaví důchoďák, vysvětluje její šéf

8. 7. 2024 | redakce Peníze.CZ, Martin Vlnas

Stáří je byznys. Proč pojišťovna Simplea postaví důchoďák, vysvětluje její šéf

Pojištění dlouhodobé péče není v Česku úplnou novinkou, ale Simplea přichází s důvtipnou inovací. Zákazníkům nabízí v případě potřeby buď peníze, nebo záruku místa v zařízení pro dlouhodobou... celý článek

Není výjimečné, když cena odtahu přesáhne hodnotu auta, říká expert pojišťovny

4. 7. 2024 | Radim Zelený

Není výjimečné, když cena odtahu přesáhne hodnotu auta, říká expert pojišťovny

Porouchalo se auto? No tak půjde do servisu, chvíli to bez něj přežijeme. Jenže tohle si nemůže říct každý. Co když ho potřebujete denně? Co když klekne cestou na dovolenou? Václav... celý článek

Připravte se, že budete závislí na pomoci druhých. Pojištění s daňovou úlevou přibývá

19. 6. 2024 | Kateřina Hovorková

Připravte se, že budete závislí na pomoci druhých. Pojištění s daňovou úlevou přibývá

Pojištění dlouhodobé péče od letoška dostalo daňové zvýhodnění. Pojišťovny přicházejí s prvními nabídkami – kromě pravidelné renty třeba i s garancí místa v takzvaném pobytovém zařízení.... celý článek

Jak se pojistit do zahraničí: dvacka na den versus léčba za miliony

30. 5. 2024 | Lucie Weissová | 1 komentář

Jak se pojistit do zahraničí: dvacka na den versus léčba za miliony

Letní cesty za dobrodružstvím se blíží. Většina lidí je přežije bez větší úhony, jenže spolehnout se na to nedá. Jak správně nastavit cestovní pojištění, radí Jana Konvalinová z Kooperativy. celý článek

Partners Financial Services