Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa

Radim Zelený | rubrika: BrandInsight | 26. 8. 2024
Porozumět potřebám zákazníků je alfou omegou práce Sylwie Szymuly. Jaké nové obchodní příležitosti vidí ředitelka pro retail ve skupině Uniqa pro Česko a Slovensko?
Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa
Sylwie Szymula
Zdroj: Uniqa

V Uniqa máte na starosti „přípravu strategických témat pro maloobchod“. Co to vlastně znamená?

Jako Uniqa chceme klientům nabízet především ochranu. Proto služby, které poskytujeme, musí odpovídat nejen jejich současným potřebám, ale předvídat i potřeby budoucí. Abychom toho dosáhli, neustále sledujeme prostředí kolem nás, všímáme si trendů, které ovlivňují naše podnikání, a tomu všemu se pak přizpůsobujeme.

Ano, ale co to znamená konkrétně?

Teď se věnuji nejnovějším strategickým iniciativám, které zahrnují zjednodušení a modernizaci našich pojistných produktů. Třeba redesign životního pojištění. Zjednodušujeme a digitalizujeme procesy související se službami zákazníkům a také partnerskou podporou. A snažíme se hledat takové technologické nástroje, které obstojí i v budoucnu.

V roce 2023 se Uniqa pojišťovně podařilo v Česku a na Slovensku poprvé překročit hranici 20 miliard korun předepsaného pojistného. Jak si společnost na českém a slovenském trhu celkově stojí?

Nabízíme celou škálu pojistných produktů a zároveň i penzijní a investiční produkty. V Česku máme na trhu osmiprocentní podíl, na Slovensku jedenáctiprocentní. To nám dává solidní základ pro zdravý, ziskový a dlouhodobý růst.

Jaké máte další ambice?

Chci, aby Uniqa byla pro klienty a partnery oblíbenou volbou, která se opírá o vysokou kvalitu služeb za férové peníze. Mojí ambicí je tedy pokračovat v růstu loajálního portfolia klientů. Nechceme být pouze jedním z mnoha poskytovatelů produktů. Chceme být především relevantním partnerem, který pomáhá svým klientům celý jejich život – v souladu s naším sloganem Lepší život společně.

Sylwie Szymula

Sylwie Szymula
Zdroj: Uniqa

Má bezmála 20 let zkušeností v bankovnictví a pojišťovnictví. Vystudovala ekonomickou univerzitu ve Varšavě, kde získala magisterský titul v oboru marketing a management. Vedle toho má také titul Executive MBA z INSEAD. Pracovala v předních finančních skupinách v Polsku, zastávala manažerské pozice ve finančním sektoru v západní Evropě. Do společnosti UNIQA nastoupila v roce 2022, nejprve jako manažerka strategických projektů pro Českou republiku a Slovensko. Od března 2023 je členkou představenstva finanční skupiny UNIQA ve funkci Chief Retail Officer s odpovědností za obě země.

Počet smluv ve vašem portfoliu roste. Meziročně jste v Česku a na Slovensku dohromady vyrostli o téměř pět procent a překročili jste hranici tří milionů smluv. Co za tím stojí?

Základem naší strategie je vyvážený a ziskový růst. Proto jsme se zaměřili na diverzifikaci portfolia. Podařilo se nám úspěšně růst ve všech oblastech podnikání – pojištění osob, majetku, motorových vozidel a samozřejmě bankovních a SME produktech. Moje ambice je v této cestě pokračovat.

Má – když necháme stranou cestovní pojištění – podle vás nějaký potenciál přímý online prodej pojištění?

Věřím, že skupina klientů, kteří si chtějí pořídit pojistnou ochranu online, poroste. Zároveň ale většina z nich ocení při nákupu složitějších produktů radu zkušeného odborníka. Očekávám, že vedle cestovního pojištění bude přibývat i online sjednávání povinného ručení. Zároveň pevně věřím, že online kanál bude hrát prim v obsluze klientů. Máme webový portál moje UNIQA, kde každý může vyřešit své požadavky.

Jaký podle vás bude vývoj pojišťovnictví v blízké budoucnosti?

Očekávání zákazníků výrazně mění digitalizace všeho kolem nás. Chtějí pohodlí, jednoduchost a hmatatelné výhody s přidanou hodnotou, a to právě i v oblasti pojišťovnictví. Způsob našeho fungování mění i další technologický pokrok. Třeba nositelná elektronika nebo senzory v autech a v nemovitostech. Díky rostoucím možnostem analýzy dat můžeme nabízet pojistné produkty šité jednotlivým klientům na míru. Dál je to automatizace a umělá inteligence, jež představují nesčetné možnosti, jak zjednodušit, zrychlit a zkvalitnit naše procesy. Pojišťovnictví bude v blízké budoucnosti také silně ovlivněno změnami souvisejícími s klimatem a demografií. Čím dál víc se budeme muset potýkat s nepříznivými dopady globálního oteplování a velkou výzvou bude i stárnutí populace.

Jak se připravit právě na to?

Musíme být například aktivní v oblasti preventivní a dlouhodobé péče i ve spoření na stáří. Tam vidím velké příležitosti.

Velkým tématem je také vývoj zdravotnictví a budoucí životní styl našich klientů. Diskutujeme o trendech v oblasti telemedicíny, personalizovaného lékařství, elektronických zdravotních systémů, dálkového monitorování pacientů, 3D tisku protéz či implantátů dělaných na míru a podobně. S ohledem na to mohou pojišťovny v budoucnu upravovat svou nabídku.

Jak se daří distribuovat životní pojištění vaší pojišťovny prostřednictvím externích partnerů? Rostete?

Počty životních pojistek uzavřených prostřednictvím externí distribuce v Česku v posledních čtyřech letech zaznamenaly silný růst. Ten byl podpořen především skvělou komunikací s našimi partnery. My jsme se pak minimálně dvakrát ročně snažili přicházet i s inovacemi produktů. K růstu přispěla také fúze se společnostmi AXA v roce 2021, díky které zatím stále nabízíme – a budeme ještě do konce tohoto roku nabízet – dva životní produkty pro původní subjekty (DOMINO, Active Life/Symphony – pozn. red.). Pomohla nám také jasná a transparentní cenová politika životního pojištění.

Na konci letošního roku bychom rádi přišli na trh se zcela unikátním životním programem. Bude zahrnovat úpravy pro velmi závažná onemocnění, velká rizika bez čekacích dob, nadstandardní asistenci, trvalé následky a podobně. Je na co se těšit také z technologického hlediska.

Jak zde uplatňujete zkušenosti, které jste získala v zahraničí, tedy především v Polsku, Nizozemsku, Německu, Belgii nebo Thajsku?

Možná vás překvapím, ale nejvíce uplatňuji zkušenost, že řešení typu „copy paste“ nejsou jednoduše ta nejlepší. Nejúčinnější je totiž otevřenost a skutečné naslouchání zákazníkům – bez předem daných hypotéz, předpokladů nebo silných přesvědčení odvozených z historického vývoje. Tento přístup přináší svěží nápady nejen mně, ale i mým kolegům.

Peníze BrandInsight: Partnerem článku je Uniqa

Radim Zelený

Studoval žurnalistiku v Praze. Pro Peníze.cz a Finmag píše články o korporacích, ale i malých a středních firmách. Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Liška, kocour, Pokáč a další maskoti bank. Víte, ke kterým patří?

25. 8. 2024 | Gabriel Pleska

Liška, kocour, Pokáč a další maskoti bank. Víte, ke kterým patří?

V jaké bance zaměstnávají kocoura a kam chodila do práce liška, nejspíš víte. V našem kvízu ale máme i zapeklitější otázky. Schválně to zkuste.

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

23. 8. 2024 | Petr Kučera

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

Generali Česká pojišťovna spustila mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v mobilu. Klientům se systémy Android i iOS slibuje informace o jejich pojištění, škodách či platbách... celý článek

Na Zanzibar už nestačí cestovní pojištění z Česka

14. 8. 2024 | redakce Peníze.CZ

Na Zanzibar už nestačí cestovní pojištění z Česka

Při cestách na ostrov Zanzibar bude od září povinné uzavřít po příletu speciální místní cestovní pojištění, rozhodla tamní vláda. Dosud přitom českým turistům stačilo cestovní pojištění... celý článek

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

30. 7. 2024 | Kateřina Hovorková

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky Aleny Mackové. V rozhovoru říká, co nejčastěji lidem vadí, jaké problémy řeší, jaké šance na... celý článek

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

22. 7. 2024 | Petr Kučera | 1 komentář

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou rok od roku plnější, hlavně během dovolených. Provozovatelé salonkových sítí proto začali nabízet... celý článek

Partners Financial Services