Pojištění zavazadel

Hodně pojišťoven nabízí připojištění pro ztrátu zavazadel. Slyšel jsem ale, že mi uhradí škodu, jenom ve velmi omezených případech. Je to pravda?

Otázku poslal/a:  , 9. 1. 2008 12:01

Na otázku odpovídá:

Martina Čabounová

Dobrý den,

ano, máte pravdu, pojišťovny hradí škodu, jen pokud jsou splněny některé podmínky pro vznik pojistného plnění.
Níže Vám zasílám odkaz, kde naleznete, kdy vzniká pojistné plnění pojištění zavazadel pojišťovny Uniqa: https://cesty.uniqa.cz/pdf/castE.pdf

a pojišťovny Generali:

V. Zvláštní pojistné podmínky pro pojištění osobních věcí a zavazadel (ZPP CEP OVZ)
Článek 1
Předmět pojištění
Předmětem pojištění jsou zavazadla a věci osobní potřeby obvyklé pro daný účel cesty,
které si pojištěný vzal na cestu, případně je prokazatelně pořídil během cesty.
Článek 2
Pojistná událost
Pojistnou událostí se rozumí:
a) poškození nebo zničení věci přírodní katastrofou (sněhovou či ledovou lavinou řítící
se do údolí, zemětřesením o síle min. 6. stupňů mezinárodní stupnice, sesuvem půdy
a zřícením skal působením gravitace) či jiným přírodním nebezpečím (vichřicí o síle
min. 75 km/h, krupobitím, přímým úderem blesku, pádem stromu, pádem letadla,
povodní, záplavou, požárem);
b) poškození nebo zničení věci vodou z vodovodního zařízení;
c) poškození, zničení, odcizení nebo ztráty věci při dopravní nehodě nebo následkem
úrazu nebo náhlého onemocnění pojištěného, v jehož důsledku byl pojištěný zbaven
možnosti si je opatrovat či zajistit proti krádeži;
d) krádeže věci vloupáním:
- právo na plnění vzniká jen tehdy, byla-li pojištěná věc ukradena způsobem,
při kterém pachatel prokazatelně překonal překážky chránící pojištěné věci
před odcizením a pokud pojistná událost nevznikla v důsledku použití paděla
ných klíčů;
- o pojistnou událost se jedná, pokud byla věc ukradena výše uvedeným
způsobem z ubytovacího zařízení, v němž byl pojištěný ubytován (hotel,
apartmán, bungalov, přívěs), nebo z vozidla zaparkovaného na hlídaném
parkovišti, což je nutné doložit příslušnými doklady, nebo z uzavřeného
a uzamčeného zavazadlového prostoru motorového vozidla, za předpokladu,
že zavazadla nebyla zvnějšku viditelná;
e) loupežné přepadení, při kterém se pachatel zmocnil pojištěné věci způsobem, při
němž použil proti pojištěnému násilí nebo pohrůžky bezprostředního násilí;
f) zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel, která byla přepravována leteckým
dopravcem a nebyla tímto dopravcem pojištěnému doručena do šesti hodin po jeho
příletu do cílového místa v zahraničí;
g) poškození, zničení nebo krádež věci, ke které došlo v době, kdy byla svěřena
dopravci k přepravě na potvrzenku nebo podle pokynů dopravce uložena v prostoru
určeném pro společnou přepravu zavazadel.
Článek 3
Výluky z pojištění
1. Pojištění se nevztahuje na:
a) peníze, šeky, ceniny, vkladní knížky, platební karty a jiné karty nahrazující hotové
peníze či předplacené karty, obligace, akcie, vkladové listy, a obdobné cenné
papíry, cestovní pasy, řidičské průkazy, jízdenky, letenky a jiné doklady a průkazy
všeho druhu;
b)klenoty, předměty z drahých kovů, drahé kovy, věci sběratelského zájmu, starožitnosti,
věci umělecké a historické ceny a jiné cennosti; výjimku tvoří snubní prsteny
pojištěného, které jsou osobní povahy;
c) motorová vozidla, přívěsy a návěsy, motocykly, motokola, jízdní kola a obdobná
zařízení s vlastním pojezdovým pohonem, lodě, plavidla apod., včetně jejich
příslušenství, pohonné látky a náhradní díly do automobilů;
d) věci sloužící k výkonu povolání nebo výdělečné činnosti;
e) zvířata;
f) záznamy na nosičích zvuku a záznamu, případně na jiných informačních a řídících
systémech, na počítače, na hodnotu věcí vyplývající z autorského práva a práva
průmyslového vlastnictví;
g) věci v době, kdy byly předány na potvrzení do úschovy; tato výluka se nevztahuje
na věci zcizené vloupáním, které byly pojištěným předány do úschovy nebo
uloženy do trezoru v ubytovacím zařízení, v němž byl pojištěný ubytován.
2. Za krádež s překonáním překážek se nepovažuje:
a) odcizení věcí ze stanu nebo obdobného zařízení, majícího nepevné stěny či stropy
z plachtovin apod., a to ani tehdy, byl-li stan nebo obdobné zařízení uzamčeno;
b) rozříznutí či jiné poškození zavazadel, batohů apod.;
c) otevření zavazadel, které jsou zajištěny zdrhovadly, přezkami apod.
3. Poškozením věci se rozumí změna stavu věci, kterou je objektivně možno odstranit
opravou nebo taková změna stavu věci, kterou objektivně není možno odstranit
opravou, přesto však je věc použitelná k původnímu účelu.
Zničením věci se rozumí změna stavu věci, kterou objektivně není možno odstranit
opravou, a proto věc již nelze dále používat k původnímu účelu.
Článek 4
Povinnosti pojištěného při škodné události
Pojištěný je povinen:
1. Do 24 hodin od zjištění škodné události tuto skutečnost ohlásit policii.
2. Předložit na vyžádání pojistitele potřebné doklady týkající se škodné události, např.
doklad o způsobu překonání překážek chránících věci před odcizením s potvrzením
seznamu odcizených, ztracených nebo zničených věcí. Náklady spojené s obstaráním
policejní zprávy a eventuelně konečného šetření hradí pojištěný.
3. Předložit:
a) policejní protokol obsahující seznam odcizených či poškozených věcí, včetně
stanovení jejich hodnoty; u věcí převyšujících hodnotu 2 000 Kč je nutné přiložit
doklady o jejich pořízení; doklady ze zahraničí (policejní protokol apod.) předložit
v českém překladu, úředně ověřeném, který si pojištěný pořídí na vlastní náklady;
b) potvrzení organizace odpovědné za škodu (hotel apod.) nebo vyžádat si toto
potvrzení od policie;
c) při úrazu, který nastal při dopravní nehodě, kdy současně došlo k poškození věcí
osobní potřeby pojištěného, za něž bude požadováno plnění pojistitele, vyhledat
bez zbytečného odkladu lékařské vyšetření a vyžádat si od lékaře příslušné potvrzení;
pokud byly okolnosti případu vyšetřovány policií, vyžádat si také potvrzení
od policie;
d) v případě poškození či zničení věcí je nutno doložit fotodokumentaci nebo jiný
důkazní materiál;
e) v případě zpoždění řádně zaregistrovaných zavazedel letenku či obdobný cestovní
dokument, potvrzení od letecké společnosti o zpožděném dodání zavazadel
s datem a hodinou plánovaného a skutečného dodání zavazadel anebo potvrzení
o nedoručení zavazadel a účty za nákup nezbytných náhradních věcí.
4. Sdělit pojistiteli bez zbytečného odkladu, že v souvislosti s pojistnou událostí bylo
zahájeno trestní řízení a informovat pojistitele o průběhu a výsledcích tohoto řízení.
Článek 5
Pojistné plnění
1. Pojistitel poskytne pojistné plnění ve výši škody, maximálně však ve výši horního limitu
pojistného plnění stanoveného pojistitelem.
2. Pojistitel poskytne pojistné plnění v případě:
a) zničení, krádeže vloupáním, odcizením nebo ztrátou pojištěné věci ve výši odpoví dající přiměřeným nákladům na znovupořízení stejné nebo srovnatelné nové věci;
b) poškození pojištěné věci ve výši odpovídající přiměřeným nákladům na její opravu,
a to až do výše odpovídající časové ceně pojištěné věci; plnění pojistitele za opravu
poškozené věci nesmí převýšit částku pojistného plnění stanovenou pro případ
jejího zničení, krádeže vloupáním, odcizení nebo ztráty;
c) zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel ve výši prokazatelně vynaložených
nákladů, které byl pojištěný nucen vynaložit na pořízení nezbytných náhradních
věcí (např. hygienických potřeb, oblečení, apod.), maximálně však do výše
5 000 Kč. O částku vyplacenou v souvislosti se zpožděním řádně zaregistrovaných
zavazadel sníží pojistitel pojistné plnění v případě jejich ztráty. Pojistitel není
povinen plnit, dojde-li ke zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel nepravidelné
letecké linky (charter);
d) poškození, zničení nebo krádeže věci, ke které došlo v době, kdy byla svěřena
dopravci k přepravě na potvrzenku nebo podle pokynů dopravce uložena
v prostoru určeném pro společnou přepravu zavazadel, maximálně však do výše
5 000 Kč.
3. Časovou cenou se rozumí cena, kterou měla věc bezprostředně před pojistnou
událostí, a stanoví se z nové ceny věci, přičemž se přihlíží ke stupni opotřebení nebo
jiného znehodnocení anebo k zhodnocení věci, k němuž došlo její opravou, modernizací
nebo jiným způsobem, s přihlédnutím k jejímu stáří a opotřebení (amortizaci),
které vzniklo před pojistnou událostí.
4. Na pojistitele nepřechází vlastnictví nalezené pojištěné věci, za kterou pojistitel poskytl
pojistné plnění v důsledku pojistné události plynoucí z těchto ZPP CEP OVZ.

15. 1. 2008 12:58

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Moneta mění ceník. Co vylepší a kdo si připlatí

2. 11. 2021 | Petr Kučera | 5 komentářů

Moneta mění ceník. Co vylepší a kdo si připlatí

Hlavní novinky od listopadu: K účtu dostanete i druhou kartu zdarma. Skončí minimální zůstatek, který blokoval 200 korun. Výběry ze všech bankomatů budou bez poplatku i u dětských účtů. Zdraží informační SMS, papírové výpisy nebo prioritní platby. Prodlouží se lhůta pro zadání standardní platby.

Banky mají aplikaci pro platby kartou bez terminálu

1. 11. 2021 | Jiří Hovorka

Banky mají aplikaci pro platby kartou bez terminálu

Raiffeisenbank a UniCredit Bank nabízí obchodníkům novou možnost, jak přijímat platební karty. Obě banky pro ně mají aplikaci, kterou jde nahrát do telefonů či tabletů s operačním systémem Android. Zařízení zároveň musí mít NFC čip, aby mohlo přijímat bezkontaktní platby.

ČSOB mění ceník a ruší sběrné boxy

1. 11. 2021 | Petr Kučera | 9 komentářů

ČSOB mění ceník a ruší sběrné boxy

Druhá největší banka podle počtu klientů má od 1. listopadu nový sazebník. Zdraží některé služby na pobočkách, jinak nepřináší zásadní změny. Tu hlavní – vedení účtu zdarma bez podmínek – spustila ČSOB už od dubna.

SMS při platbě kartou už nestačí ani v ČSOB

29. 10. 2021 | Petr Kučera | 13 komentářů

SMS při platbě kartou už nestačí ani v ČSOB

ČSOB byla poslední z velkých bank, která se u starého způsobu potvrzování online plateb kartou obešla bez ePINu nebo podobného stálého kódu.

A teď chceme tornádo v pojistkách. Tipy, co vylepšit

27. 10. 2021 | Jiří Matusík | 3 komentáře

A teď chceme tornádo v pojistkách. Tipy, co vylepšit

Pojištění nemovitostí nefunguje nejlíp. Půlka smluv už neposkytuje dostatečné krytí, protože ceny, na které jste uzavírali pojistku, už neplatí. Je nejvyšší čas, aby v tom pojišťovny lidi nenechávaly.

Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

26. 10. 2021 | Petr Kučera | 10 komentářů

Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.

Poslal si peníze mezi českými bankami. Dvě cizí mu přesto strhly tisícovku

26. 10. 2021 | Olga Skalková, Petr Kučera | 14 komentářů

Poslal si peníze mezi českými bankami. Dvě cizí mu přesto strhly tisícovku

Že je posílání peněz do ciziny – mimo eurových plateb v rámci SEPA prostoru – drahé, nejspíš tušíte. Zaskočit vás ale může i výše poplatků za převod dolarů z jedné české banky do jiné, přestože oba účty jsou navíc ve stejné měně.

Na Portálu občana už najdete i registr vozidel

26. 10. 2021 | Petr Kučera | 3 komentáře

Na Portálu občana už najdete i registr vozidel

Internetový Portál občana se rozšířil o záznamy z Registru silničních vozidel. Zájemci tam najdou informace o aktuálně i historicky vlastněných nebo provozovaných vozidlech.

ČSOB hlásí výpadek. Nejdou karty ani SMS

21. 10. 2021 | Petr Kučera | 28 komentářů

ČSOB hlásí výpadek. Nejdou karty ani SMS

ČSOB měla ve čtvrtek odpoledne rozsáhlý výpadek. Nefungovaly online platby kartou ani její platební terminál, což se týkalo například i internetového nákupu jízdenek Českých drah, dálniční známky, služby Qerko a mnoha dalších obchodníků. Nedostupné bylo přihlášení do internetového a mobilního bankovnictví prostřednictvím SMS klíče, nefungovaly ani linky klientského centra.

Přezutí do pěti minut, nebo zdarma, chystá Direct auto

20. 10. 2021 | Petr Kučera | 1 komentářů

Přezutí do pěti minut, nebo zdarma, chystá Direct auto

Skupina Direct koupila další autocentrum – K.E.I. v brněnských Vinohradech. Zařadí ho do své nově vznikající sítě Direct auto, do které předtím koupila pražské firmy NH Car a Autotrio (Modřany).

Ceny hypoték míří ke 4 %, přehřátý trh zpomaluje

20. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Ceny hypoték míří ke 4 %, přehřátý trh zpomaluje

Statistika Fincentrum Hypoindex za září sice ukazuje hodnotu 2,43 %, jenže takový úrok vám už dnes banky k nové hypotéce nenabídnou. Trh čeká zchlazení.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

19. 10. 2021 | Petr Kučera

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Expobank opět vylepší spoření. Láká i na další výhody

18. 10. 2021 | Petr Kučera | 4 komentáře

Expobank opět vylepší spoření. Láká i na další výhody

Expobank od pondělí 25. října zvýší úrokovou sazbu na Neo účtu na 1,4 % z dosavadních 0,75 % ročně. Na vyšší úrok dosáhnou automaticky dosavadní i noví klienti, a to na celý vklad bez dalších podmínek nebo omezení. 

Banky zrychlují i platby v eurech. Okamžitě ale nepřijdou

18. 10. 2021 | Olga Skalková

Banky zrychlují i platby v eurech. Okamžitě ale nepřijdou

Za jak dlouho přijde SEPA platba? Které banky dokážou převést eura ještě ve stejný den a do kdy je potřeba takovou transakci zadat? A kdy začnou fungovat okamžité platby v eurech?

Spořitelna uklidí George. Limity na kartě nastavte včas

15. 10. 2021 | Petr Kučera | 76 komentářů

Spořitelna uklidí George. Limity na kartě nastavte včas

Česká spořitelna upozorňuje klienty, že od pátku 15. října od 23:30 do sobotního odpoledne proběhne plánovaný podzimní úklid systému George. Jedná se o pravidelnou plánovanou odstávku, která probíhá jednou za tři měsíce. Výsledkem mají být i novinky a vylepšení, slibuje George.

Stránka 28/213

Aktuální články

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services