Pojištění zavazadel

Hodně pojišťoven nabízí připojištění pro ztrátu zavazadel. Slyšel jsem ale, že mi uhradí škodu, jenom ve velmi omezených případech. Je to pravda?

Otázku poslal/a:  , 9. 1. 2008 12:01

Na otázku odpovídá:

Martina Čabounová

Dobrý den,

ano, máte pravdu, pojišťovny hradí škodu, jen pokud jsou splněny některé podmínky pro vznik pojistného plnění.
Níže Vám zasílám odkaz, kde naleznete, kdy vzniká pojistné plnění pojištění zavazadel pojišťovny Uniqa: https://cesty.uniqa.cz/pdf/castE.pdf

a pojišťovny Generali:

V. Zvláštní pojistné podmínky pro pojištění osobních věcí a zavazadel (ZPP CEP OVZ)
Článek 1
Předmět pojištění
Předmětem pojištění jsou zavazadla a věci osobní potřeby obvyklé pro daný účel cesty,
které si pojištěný vzal na cestu, případně je prokazatelně pořídil během cesty.
Článek 2
Pojistná událost
Pojistnou událostí se rozumí:
a) poškození nebo zničení věci přírodní katastrofou (sněhovou či ledovou lavinou řítící
se do údolí, zemětřesením o síle min. 6. stupňů mezinárodní stupnice, sesuvem půdy
a zřícením skal působením gravitace) či jiným přírodním nebezpečím (vichřicí o síle
min. 75 km/h, krupobitím, přímým úderem blesku, pádem stromu, pádem letadla,
povodní, záplavou, požárem);
b) poškození nebo zničení věci vodou z vodovodního zařízení;
c) poškození, zničení, odcizení nebo ztráty věci při dopravní nehodě nebo následkem
úrazu nebo náhlého onemocnění pojištěného, v jehož důsledku byl pojištěný zbaven
možnosti si je opatrovat či zajistit proti krádeži;
d) krádeže věci vloupáním:
- právo na plnění vzniká jen tehdy, byla-li pojištěná věc ukradena způsobem,
při kterém pachatel prokazatelně překonal překážky chránící pojištěné věci
před odcizením a pokud pojistná událost nevznikla v důsledku použití paděla
ných klíčů;
- o pojistnou událost se jedná, pokud byla věc ukradena výše uvedeným
způsobem z ubytovacího zařízení, v němž byl pojištěný ubytován (hotel,
apartmán, bungalov, přívěs), nebo z vozidla zaparkovaného na hlídaném
parkovišti, což je nutné doložit příslušnými doklady, nebo z uzavřeného
a uzamčeného zavazadlového prostoru motorového vozidla, za předpokladu,
že zavazadla nebyla zvnějšku viditelná;
e) loupežné přepadení, při kterém se pachatel zmocnil pojištěné věci způsobem, při
němž použil proti pojištěnému násilí nebo pohrůžky bezprostředního násilí;
f) zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel, která byla přepravována leteckým
dopravcem a nebyla tímto dopravcem pojištěnému doručena do šesti hodin po jeho
příletu do cílového místa v zahraničí;
g) poškození, zničení nebo krádež věci, ke které došlo v době, kdy byla svěřena
dopravci k přepravě na potvrzenku nebo podle pokynů dopravce uložena v prostoru
určeném pro společnou přepravu zavazadel.
Článek 3
Výluky z pojištění
1. Pojištění se nevztahuje na:
a) peníze, šeky, ceniny, vkladní knížky, platební karty a jiné karty nahrazující hotové
peníze či předplacené karty, obligace, akcie, vkladové listy, a obdobné cenné
papíry, cestovní pasy, řidičské průkazy, jízdenky, letenky a jiné doklady a průkazy
všeho druhu;
b)klenoty, předměty z drahých kovů, drahé kovy, věci sběratelského zájmu, starožitnosti,
věci umělecké a historické ceny a jiné cennosti; výjimku tvoří snubní prsteny
pojištěného, které jsou osobní povahy;
c) motorová vozidla, přívěsy a návěsy, motocykly, motokola, jízdní kola a obdobná
zařízení s vlastním pojezdovým pohonem, lodě, plavidla apod., včetně jejich
příslušenství, pohonné látky a náhradní díly do automobilů;
d) věci sloužící k výkonu povolání nebo výdělečné činnosti;
e) zvířata;
f) záznamy na nosičích zvuku a záznamu, případně na jiných informačních a řídících
systémech, na počítače, na hodnotu věcí vyplývající z autorského práva a práva
průmyslového vlastnictví;
g) věci v době, kdy byly předány na potvrzení do úschovy; tato výluka se nevztahuje
na věci zcizené vloupáním, které byly pojištěným předány do úschovy nebo
uloženy do trezoru v ubytovacím zařízení, v němž byl pojištěný ubytován.
2. Za krádež s překonáním překážek se nepovažuje:
a) odcizení věcí ze stanu nebo obdobného zařízení, majícího nepevné stěny či stropy
z plachtovin apod., a to ani tehdy, byl-li stan nebo obdobné zařízení uzamčeno;
b) rozříznutí či jiné poškození zavazadel, batohů apod.;
c) otevření zavazadel, které jsou zajištěny zdrhovadly, přezkami apod.
3. Poškozením věci se rozumí změna stavu věci, kterou je objektivně možno odstranit
opravou nebo taková změna stavu věci, kterou objektivně není možno odstranit
opravou, přesto však je věc použitelná k původnímu účelu.
Zničením věci se rozumí změna stavu věci, kterou objektivně není možno odstranit
opravou, a proto věc již nelze dále používat k původnímu účelu.
Článek 4
Povinnosti pojištěného při škodné události
Pojištěný je povinen:
1. Do 24 hodin od zjištění škodné události tuto skutečnost ohlásit policii.
2. Předložit na vyžádání pojistitele potřebné doklady týkající se škodné události, např.
doklad o způsobu překonání překážek chránících věci před odcizením s potvrzením
seznamu odcizených, ztracených nebo zničených věcí. Náklady spojené s obstaráním
policejní zprávy a eventuelně konečného šetření hradí pojištěný.
3. Předložit:
a) policejní protokol obsahující seznam odcizených či poškozených věcí, včetně
stanovení jejich hodnoty; u věcí převyšujících hodnotu 2 000 Kč je nutné přiložit
doklady o jejich pořízení; doklady ze zahraničí (policejní protokol apod.) předložit
v českém překladu, úředně ověřeném, který si pojištěný pořídí na vlastní náklady;
b) potvrzení organizace odpovědné za škodu (hotel apod.) nebo vyžádat si toto
potvrzení od policie;
c) při úrazu, který nastal při dopravní nehodě, kdy současně došlo k poškození věcí
osobní potřeby pojištěného, za něž bude požadováno plnění pojistitele, vyhledat
bez zbytečného odkladu lékařské vyšetření a vyžádat si od lékaře příslušné potvrzení;
pokud byly okolnosti případu vyšetřovány policií, vyžádat si také potvrzení
od policie;
d) v případě poškození či zničení věcí je nutno doložit fotodokumentaci nebo jiný
důkazní materiál;
e) v případě zpoždění řádně zaregistrovaných zavazedel letenku či obdobný cestovní
dokument, potvrzení od letecké společnosti o zpožděném dodání zavazadel
s datem a hodinou plánovaného a skutečného dodání zavazadel anebo potvrzení
o nedoručení zavazadel a účty za nákup nezbytných náhradních věcí.
4. Sdělit pojistiteli bez zbytečného odkladu, že v souvislosti s pojistnou událostí bylo
zahájeno trestní řízení a informovat pojistitele o průběhu a výsledcích tohoto řízení.
Článek 5
Pojistné plnění
1. Pojistitel poskytne pojistné plnění ve výši škody, maximálně však ve výši horního limitu
pojistného plnění stanoveného pojistitelem.
2. Pojistitel poskytne pojistné plnění v případě:
a) zničení, krádeže vloupáním, odcizením nebo ztrátou pojištěné věci ve výši odpoví dající přiměřeným nákladům na znovupořízení stejné nebo srovnatelné nové věci;
b) poškození pojištěné věci ve výši odpovídající přiměřeným nákladům na její opravu,
a to až do výše odpovídající časové ceně pojištěné věci; plnění pojistitele za opravu
poškozené věci nesmí převýšit částku pojistného plnění stanovenou pro případ
jejího zničení, krádeže vloupáním, odcizení nebo ztráty;
c) zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel ve výši prokazatelně vynaložených
nákladů, které byl pojištěný nucen vynaložit na pořízení nezbytných náhradních
věcí (např. hygienických potřeb, oblečení, apod.), maximálně však do výše
5 000 Kč. O částku vyplacenou v souvislosti se zpožděním řádně zaregistrovaných
zavazadel sníží pojistitel pojistné plnění v případě jejich ztráty. Pojistitel není
povinen plnit, dojde-li ke zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel nepravidelné
letecké linky (charter);
d) poškození, zničení nebo krádeže věci, ke které došlo v době, kdy byla svěřena
dopravci k přepravě na potvrzenku nebo podle pokynů dopravce uložena
v prostoru určeném pro společnou přepravu zavazadel, maximálně však do výše
5 000 Kč.
3. Časovou cenou se rozumí cena, kterou měla věc bezprostředně před pojistnou
událostí, a stanoví se z nové ceny věci, přičemž se přihlíží ke stupni opotřebení nebo
jiného znehodnocení anebo k zhodnocení věci, k němuž došlo její opravou, modernizací
nebo jiným způsobem, s přihlédnutím k jejímu stáří a opotřebení (amortizaci),
které vzniklo před pojistnou událostí.
4. Na pojistitele nepřechází vlastnictví nalezené pojištěné věci, za kterou pojistitel poskytl
pojistné plnění v důsledku pojistné události plynoucí z těchto ZPP CEP OVZ.

15. 1. 2008 12:58

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

6. 8. 2020 | Veronika Hejná

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?

Moneta modernizuje bankomaty. Pětina má umět vklady

4. 8. 2020 | Petr Kučera

Moneta modernizuje bankomaty. Pětina má umět vklady

Moneta Money Bank letos obnoví víc než desetinu své bankomatové sítě. Od začátku roku už vyměnila 28 bankomatů za nové, do podzimu nahradí dalších 33. Půjde o nejmodernější modely s velkoplošným dotykovým displejem.

Twisto zvýší poplatek za odklad vyúčtování

4. 8. 2020 | Petr Kučera

Twisto zvýší poplatek za odklad vyúčtování

Český startup Twisto zdraží od 14. srpna poplatky za odložení vyúčtování – tedy pro klienty, kteří včas nezaplatí svůj „dluh“ do konce následujícího kalendářního měsíce po nákupu.

Na nový byt šetří Češi nejdéle v Evropě. Nové porovnání

4. 8. 2020 | Petr Kučera | 13 komentářů

Na nový byt šetří Češi nejdéle v Evropě. Nové porovnání

Dostupnost vlastního bydlení je v Česku nejhorší v Evropě – už počtvrté za sebou. Ukazuje to nejnovější studie Deloitte Property Index 2020.

Banky a omezení hypoték. Kolik vám teď půjčí

4. 8. 2020 | Libor Vojta Ostatek | 2 komentáře

Banky a omezení hypoték. Kolik vám teď půjčí

Česká národní banka dvakrát za sebou uvolnila přísná pravidla pro hypotéky. Makléřská společnost Golem Finance shrnuje, jak na to reagovali jejich poskytovatelé.

Ceny bytů, domů i pozemků dál rostou, ukazují nová čísla

3. 8. 2020 | Petr Kučera | 6 komentářů

Ceny bytů, domů i pozemků dál rostou, ukazují nová čísla

Zdražování nemovitostí určených k bydlení sice zpomalilo své tempo, pokles cen ale rozhodně nepřichází. Potvrzují to data HB Indexu, v němž Hypoteční banka sleduje odhady tržních cen. Výchozí hodnotou indexu – 100 bodů – je stav k 1. lednu 2010.

Banka vrátí 3 % z každé platby kartou. Odmění za doporučení

29. 7. 2020 | Petr Kučera | 3 komentáře

Banka vrátí 3 % z každé platby kartou. Odmění za doporučení

UniCredit Bank přichází s velkorysou odměnou pro své klienty, pokud jí získají nové uživatele běžného účtu U konto. Za doporučení nabízí až tři procenta z každé platby kartou po dobu jednoho roku. 

Účet zdarma už má i Česká spořitelna. Bez podmínek

29. 7. 2020 | Petr Kučera | 12 komentářů

Účet zdarma už má i Česká spořitelna. Bez podmínek

Česká spořitelna poprvé přichází s účtem, který nabízí všechny základní služby zdarma. Bez podmínek. Pro každého. Opravdu za nula korun – pokud nechcete vybírat z cizích bankomatů.

Proč ještě nemáte aplikaci? Češi řekli, jak ovládají účet

28. 7. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Proč ještě nemáte aplikaci? Češi řekli, jak ovládají účet

Co je pro lidi při využívání internetového či mobilního bankovnictví nejdůležitější? Co jim vadí? Jak se přihlašují? Projděte si výsledky rozsáhlého průzkumu.

Spořitelna vystrašila klienty, platby odepsala dvakrát

27. 7. 2020 | Petr Kučera

Spořitelna vystrašila klienty, platby odepsala dvakrát

Česká spořitelna v sobotu části klientů omylem zaúčtovala platby kartou z uplynulého týdne dvakrát. Někteří lidé se tak dočasně ocitli bez peněz nebo dokonce v minusu.

Pojištění dlouhodobé péče pomáhá těm, na které klasické životní pojištění nemyslí

25. 7. 2020 | Martin Vlnas

Pojištění dlouhodobé péče pomáhá těm, na které klasické životní pojištění nemyslí

„Je to produkt, který umožní poradci klidně spát,“ pochvaluje si Petr Němeček, ředitel externí distribuce pojišťovny NN její nové životní pojištění NN Orange. Jeho specialitou je pojištění dlouhodobé péče. „Máme tu sice generaci Husákových dětí, ale chybí silná generace Husákových vnoučat. Kdo se postará?“ přibližuje rostoucí urgentnost tématu pro každého z nás.

Povinné ručení zdražuje. Nový index ukazuje, jak se liší

22. 7. 2020 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Povinné ručení zdražuje. Nový index ukazuje, jak se liší

Finančně poradenská společnost Partners sleduje ceny pojištění pro nejtypičtější vozy v Česku.

Creditas má nový internetbanking i aplikaci. Richee končí

21. 7. 2020 | Petr Kučera | 1 komentářů

Creditas má nový internetbanking i aplikaci. Richee končí

Z aplikace Richee se stane hlavní mobilní bankovnictví pro všechny klienty Creditas. Zcela novou podobu a funkce má i internetbanking. Tady jsou podrobnosti.

Ze zelené karty je bílá. Bez papíru to zatím nejde

21. 7. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Ze zelené karty je bílá. Bez papíru to zatím nejde

Zelené karty, které prokazují sjednané povinné ručení, jsou nově bílé. Změna platí od začátku července v celé Evropě. Lidé tak už nepotřebují chodit do pojišťovny nebo mít doma barevnou tiskárnu.

Místo SMS stačí prst. Platby kartou vylepšila i KB

20. 7. 2020 | Petr Kučera | 3 komentáře

Místo SMS stačí prst. Platby kartou vylepšila i KB

Rychlejší, jednodušší a bezpečnější platby kartou při internetových nákupech už mohou využít i klienti Komerční banky. Místo přepisování SMS stačí potvrdit platbu otiskem prstu, scanem obličeje nebo stálým kódem.

Stránka 49/213

Aktuální články

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services