Pojištění zavazadel

Hodně pojišťoven nabízí připojištění pro ztrátu zavazadel. Slyšel jsem ale, že mi uhradí škodu, jenom ve velmi omezených případech. Je to pravda?

Otázku poslal/a:  , 9. 1. 2008 12:01

Na otázku odpovídá:

Martina Čabounová

Dobrý den,

ano, máte pravdu, pojišťovny hradí škodu, jen pokud jsou splněny některé podmínky pro vznik pojistného plnění.
Níže Vám zasílám odkaz, kde naleznete, kdy vzniká pojistné plnění pojištění zavazadel pojišťovny Uniqa: https://cesty.uniqa.cz/pdf/castE.pdf

a pojišťovny Generali:

V. Zvláštní pojistné podmínky pro pojištění osobních věcí a zavazadel (ZPP CEP OVZ)
Článek 1
Předmět pojištění
Předmětem pojištění jsou zavazadla a věci osobní potřeby obvyklé pro daný účel cesty,
které si pojištěný vzal na cestu, případně je prokazatelně pořídil během cesty.
Článek 2
Pojistná událost
Pojistnou událostí se rozumí:
a) poškození nebo zničení věci přírodní katastrofou (sněhovou či ledovou lavinou řítící
se do údolí, zemětřesením o síle min. 6. stupňů mezinárodní stupnice, sesuvem půdy
a zřícením skal působením gravitace) či jiným přírodním nebezpečím (vichřicí o síle
min. 75 km/h, krupobitím, přímým úderem blesku, pádem stromu, pádem letadla,
povodní, záplavou, požárem);
b) poškození nebo zničení věci vodou z vodovodního zařízení;
c) poškození, zničení, odcizení nebo ztráty věci při dopravní nehodě nebo následkem
úrazu nebo náhlého onemocnění pojištěného, v jehož důsledku byl pojištěný zbaven
možnosti si je opatrovat či zajistit proti krádeži;
d) krádeže věci vloupáním:
- právo na plnění vzniká jen tehdy, byla-li pojištěná věc ukradena způsobem,
při kterém pachatel prokazatelně překonal překážky chránící pojištěné věci
před odcizením a pokud pojistná událost nevznikla v důsledku použití paděla
ných klíčů;
- o pojistnou událost se jedná, pokud byla věc ukradena výše uvedeným
způsobem z ubytovacího zařízení, v němž byl pojištěný ubytován (hotel,
apartmán, bungalov, přívěs), nebo z vozidla zaparkovaného na hlídaném
parkovišti, což je nutné doložit příslušnými doklady, nebo z uzavřeného
a uzamčeného zavazadlového prostoru motorového vozidla, za předpokladu,
že zavazadla nebyla zvnějšku viditelná;
e) loupežné přepadení, při kterém se pachatel zmocnil pojištěné věci způsobem, při
němž použil proti pojištěnému násilí nebo pohrůžky bezprostředního násilí;
f) zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel, která byla přepravována leteckým
dopravcem a nebyla tímto dopravcem pojištěnému doručena do šesti hodin po jeho
příletu do cílového místa v zahraničí;
g) poškození, zničení nebo krádež věci, ke které došlo v době, kdy byla svěřena
dopravci k přepravě na potvrzenku nebo podle pokynů dopravce uložena v prostoru
určeném pro společnou přepravu zavazadel.
Článek 3
Výluky z pojištění
1. Pojištění se nevztahuje na:
a) peníze, šeky, ceniny, vkladní knížky, platební karty a jiné karty nahrazující hotové
peníze či předplacené karty, obligace, akcie, vkladové listy, a obdobné cenné
papíry, cestovní pasy, řidičské průkazy, jízdenky, letenky a jiné doklady a průkazy
všeho druhu;
b)klenoty, předměty z drahých kovů, drahé kovy, věci sběratelského zájmu, starožitnosti,
věci umělecké a historické ceny a jiné cennosti; výjimku tvoří snubní prsteny
pojištěného, které jsou osobní povahy;
c) motorová vozidla, přívěsy a návěsy, motocykly, motokola, jízdní kola a obdobná
zařízení s vlastním pojezdovým pohonem, lodě, plavidla apod., včetně jejich
příslušenství, pohonné látky a náhradní díly do automobilů;
d) věci sloužící k výkonu povolání nebo výdělečné činnosti;
e) zvířata;
f) záznamy na nosičích zvuku a záznamu, případně na jiných informačních a řídících
systémech, na počítače, na hodnotu věcí vyplývající z autorského práva a práva
průmyslového vlastnictví;
g) věci v době, kdy byly předány na potvrzení do úschovy; tato výluka se nevztahuje
na věci zcizené vloupáním, které byly pojištěným předány do úschovy nebo
uloženy do trezoru v ubytovacím zařízení, v němž byl pojištěný ubytován.
2. Za krádež s překonáním překážek se nepovažuje:
a) odcizení věcí ze stanu nebo obdobného zařízení, majícího nepevné stěny či stropy
z plachtovin apod., a to ani tehdy, byl-li stan nebo obdobné zařízení uzamčeno;
b) rozříznutí či jiné poškození zavazadel, batohů apod.;
c) otevření zavazadel, které jsou zajištěny zdrhovadly, přezkami apod.
3. Poškozením věci se rozumí změna stavu věci, kterou je objektivně možno odstranit
opravou nebo taková změna stavu věci, kterou objektivně není možno odstranit
opravou, přesto však je věc použitelná k původnímu účelu.
Zničením věci se rozumí změna stavu věci, kterou objektivně není možno odstranit
opravou, a proto věc již nelze dále používat k původnímu účelu.
Článek 4
Povinnosti pojištěného při škodné události
Pojištěný je povinen:
1. Do 24 hodin od zjištění škodné události tuto skutečnost ohlásit policii.
2. Předložit na vyžádání pojistitele potřebné doklady týkající se škodné události, např.
doklad o způsobu překonání překážek chránících věci před odcizením s potvrzením
seznamu odcizených, ztracených nebo zničených věcí. Náklady spojené s obstaráním
policejní zprávy a eventuelně konečného šetření hradí pojištěný.
3. Předložit:
a) policejní protokol obsahující seznam odcizených či poškozených věcí, včetně
stanovení jejich hodnoty; u věcí převyšujících hodnotu 2 000 Kč je nutné přiložit
doklady o jejich pořízení; doklady ze zahraničí (policejní protokol apod.) předložit
v českém překladu, úředně ověřeném, který si pojištěný pořídí na vlastní náklady;
b) potvrzení organizace odpovědné za škodu (hotel apod.) nebo vyžádat si toto
potvrzení od policie;
c) při úrazu, který nastal při dopravní nehodě, kdy současně došlo k poškození věcí
osobní potřeby pojištěného, za něž bude požadováno plnění pojistitele, vyhledat
bez zbytečného odkladu lékařské vyšetření a vyžádat si od lékaře příslušné potvrzení;
pokud byly okolnosti případu vyšetřovány policií, vyžádat si také potvrzení
od policie;
d) v případě poškození či zničení věcí je nutno doložit fotodokumentaci nebo jiný
důkazní materiál;
e) v případě zpoždění řádně zaregistrovaných zavazedel letenku či obdobný cestovní
dokument, potvrzení od letecké společnosti o zpožděném dodání zavazadel
s datem a hodinou plánovaného a skutečného dodání zavazadel anebo potvrzení
o nedoručení zavazadel a účty za nákup nezbytných náhradních věcí.
4. Sdělit pojistiteli bez zbytečného odkladu, že v souvislosti s pojistnou událostí bylo
zahájeno trestní řízení a informovat pojistitele o průběhu a výsledcích tohoto řízení.
Článek 5
Pojistné plnění
1. Pojistitel poskytne pojistné plnění ve výši škody, maximálně však ve výši horního limitu
pojistného plnění stanoveného pojistitelem.
2. Pojistitel poskytne pojistné plnění v případě:
a) zničení, krádeže vloupáním, odcizením nebo ztrátou pojištěné věci ve výši odpoví dající přiměřeným nákladům na znovupořízení stejné nebo srovnatelné nové věci;
b) poškození pojištěné věci ve výši odpovídající přiměřeným nákladům na její opravu,
a to až do výše odpovídající časové ceně pojištěné věci; plnění pojistitele za opravu
poškozené věci nesmí převýšit částku pojistného plnění stanovenou pro případ
jejího zničení, krádeže vloupáním, odcizení nebo ztráty;
c) zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel ve výši prokazatelně vynaložených
nákladů, které byl pojištěný nucen vynaložit na pořízení nezbytných náhradních
věcí (např. hygienických potřeb, oblečení, apod.), maximálně však do výše
5 000 Kč. O částku vyplacenou v souvislosti se zpožděním řádně zaregistrovaných
zavazadel sníží pojistitel pojistné plnění v případě jejich ztráty. Pojistitel není
povinen plnit, dojde-li ke zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel nepravidelné
letecké linky (charter);
d) poškození, zničení nebo krádeže věci, ke které došlo v době, kdy byla svěřena
dopravci k přepravě na potvrzenku nebo podle pokynů dopravce uložena
v prostoru určeném pro společnou přepravu zavazadel, maximálně však do výše
5 000 Kč.
3. Časovou cenou se rozumí cena, kterou měla věc bezprostředně před pojistnou
událostí, a stanoví se z nové ceny věci, přičemž se přihlíží ke stupni opotřebení nebo
jiného znehodnocení anebo k zhodnocení věci, k němuž došlo její opravou, modernizací
nebo jiným způsobem, s přihlédnutím k jejímu stáří a opotřebení (amortizaci),
které vzniklo před pojistnou událostí.
4. Na pojistitele nepřechází vlastnictví nalezené pojištěné věci, za kterou pojistitel poskytl
pojistné plnění v důsledku pojistné události plynoucí z těchto ZPP CEP OVZ.

15. 1. 2008 12:58

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Okamžité platby? Ještě si počkejte, vzkazují banky

9. 7. 2019 | Petr Kučera | 9 komentářů

Okamžité platby? Ještě si počkejte, vzkazují banky

Air Bank, Česká spořitelna a Creditas letos spustily platební revoluci. Peníze, které pošlete z jedné banky do jiné, nově dorazí na účet okamžitě. Většina dalších konkurentů se ale točí v začarovaném kruhu.

ČSOB má nové podmínky pro vstup do letištních salonků

8. 7. 2019 | Jiří Hovorka

ČSOB má nové podmínky pro vstup do letištních salonků

Pro majitele prestižních platebních karet od ČSOB začala od července platit nová pravidla pro využívání letištních salonků. Banka nově spolupracuje se společností Lounge Key, která ve světě provozuje více než 1100 salonků.

Z hotovosti se stalo záložní řešení, raději platíme kartou

8. 7. 2019 | Jiří Hovorka

Z hotovosti se stalo záložní řešení, raději platíme kartou

Dvě třetiny Čechů vnímají hotovost jako záložní řešení pro případ, že by nemohli platit kartou. Zjistil to průzkum agentury STEM/MARK mezi 1000 respondenty pro společnost Trisbee.

Pár dobrých rad. Když jste v cizině bez peněz

6. 7. 2019 | Monika Veselíková | 4 komentáře

Pár dobrých rad. Když jste v cizině bez peněz

Stačí chvilka nepozornosti a peněženka je pryč. Spolu s ní doklady, platební karta i větší či menší obnos v hotovosti. Když k podobné nepříjemnosti dojde na dovolené, máte zaděláno na problém. Co dělat a jak se dostat k penězům? Peníze.cz přinášejí pár dobrých rad.

Komerční banka rozšířila multibanking o další banky

4. 7. 2019 | Jiří Hovorka

Komerční banka rozšířila multibanking o další banky

Komerční banka umožňuje v rámci takzvaného multibankingu nahlížet přes přímé bankovnictví na účty do dalších třech bank. Je mezi nimi i slovenská Tatra banka, dále přibyly J&T Banka a Wüstenrot.

Jak platíme na dovolené? Třetina lidí nepoužívá karty

4. 7. 2019 | Jiří Hovorka

Jak platíme na dovolené? Třetina lidí nepoužívá karty

Během příprav na zahraniční dovolenou si 56 % Čechů hlídá nejvýhodnější kurz a peníze mění v bance nebo ve směnárně v momentě, kdy kurz považují za nejvýhodnější. Naopak 39 % lidí kupuje cizí měnu těsně před dovolenou. Platební kartu přímo na místě využívají dvě třetiny českých turistů. Ukazují to výsledky červnového průzkumu České bankovní asociace.

Hádali se s pojišťovnou. Pomohla ombudsmanka

4. 7. 2019 | Petra Jaroměřská

Hádali se s pojišťovnou. Pomohla ombudsmanka

Spory mezi pojišťovnami a jejich klienty od února řeší speciální ombudsmanka. Na rychlejší a levnější řešení než u soudu už vsadila první stovka lidí.

Nemovitosti: Čas vystavit vysvědčení. Jak si letos vede trh s realitami

3. 7. 2019 | Daniel Kotula | 4 komentáře

Nemovitosti: Čas vystavit vysvědčení. Jak si letos vede trh s realitami

Co se letos stalo na (zejména pražském) trhu s nemovitostmi. Co se ještě stane. A tipy pro prodávající i kupující.

Na všech pobočkách pošty už zaplatíte kartou

2. 7. 2019 | Jiří Hovorka

Na všech pobočkách pošty už zaplatíte kartou

Bankovní kartou už zaplatíte na všech zhruba 3200 pobočkách České pošty. Platí to od začátku července. Dosud šlo kartou platit jen na 750 poštách, informuje agentura ČTK.

Reality: Mladým vstříc?

2. 7. 2019 | Jan Hájek | 9 komentářů

Reality: Mladým vstříc?

Jaký vliv by mohlo mít na realitní trh zmírnění podmínek pro poskytování hypoték mladým klientům a zrušení daně z nabytí nemovitosti?

Hypoteční banka nově umožňuje snížit splátku hypotéky

1. 7. 2019 | Jiří Hovorka

Hypoteční banka nově umožňuje snížit splátku hypotéky

Hypoteční banka zavedla u svých úvěrů na bydlení novou službu. Klienti si za poplatek ve výši 1500 korun mohou kdykoli snížit měsíční splátky až o 30 procent.

Chceme hledat i starší platby, vzkazují klienti bankám

1. 7. 2019 | Petr Kučera

Chceme hledat i starší platby, vzkazují klienti bankám

Většina klientů je se svým elektronickým bankovnictvím naprosto spokojená. U webové verze (internetbankingu) uvedlo 57 procent lidí, že u ní nevidí prostor ke zlepšení, u mobilní aplikace dokonce 60 procent. Ukázal to průzkum, který pro Českou bankovní asociaci udělala agentura SC&C na reprezentativním vzorku 1011 uživatelů internetu ve věku od 18 do 79 let.

Neutíkají zbytečně? Otestujte si, jak jste na tom s penězi na dovolené

1. 7. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Neutíkají zbytečně? Otestujte si, jak jste na tom s penězi na dovolené

Máte při cestách po Evropě dobrý přehled, nebo vám hrozí zbytečné komplikace? Vyzkoušejte si náš kvíz.

Podíl v makléřské společnosti Renomia získá světová čtyřka

25. 6. 2019 | Petr Kučera

Podíl v makléřské společnosti Renomia získá světová čtyřka

Třicetiprocentní podíl v rodinné společnosti Renomia získá globální značka Gallagher, čtvrtý největší pojišťovací makléř na světě. Většinový podíl si ponechají stávají akcionáři. Po schválení regulátorem by transakce měla být dokončena v letošním třetím čtvrtletí.

Drive-up bankomaty lámou vkladové rekordy, hlásí KB

24. 6. 2019 | Petr Kučera

Drive-up bankomaty lámou vkladové rekordy, hlásí KB

Na třech takzvaných drive-up bankomatech jsou průměrné vklady o sto procent vyšší než v klasických bankomatech, oznámila dnes Komerční banka.

Stránka 74/214

Aktuální články

Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+

Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+

Češi si připlatí za streamovací služby Netflix, Max a Disney+. Poslední z nich oznámila...více

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

Generali Česká pojišťovna spustila mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v...více

Přeplatky za léky už nedostanete. Limity se pohlídají jinak

Přeplatky za léky už nedostanete. Limity se pohlídají jinak

Systém doplatků za léky se brzy změní. Parlament schvaluje novelu, podle níž by se už...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services