Pojištění zavazadel

Hodně pojišťoven nabízí připojištění pro ztrátu zavazadel. Slyšel jsem ale, že mi uhradí škodu, jenom ve velmi omezených případech. Je to pravda?

Otázku poslal/a:  , 9. 1. 2008 12:01

Na otázku odpovídá:

Martina Čabounová

Dobrý den,

ano, máte pravdu, pojišťovny hradí škodu, jen pokud jsou splněny některé podmínky pro vznik pojistného plnění.
Níže Vám zasílám odkaz, kde naleznete, kdy vzniká pojistné plnění pojištění zavazadel pojišťovny Uniqa: https://cesty.uniqa.cz/pdf/castE.pdf

a pojišťovny Generali:

V. Zvláštní pojistné podmínky pro pojištění osobních věcí a zavazadel (ZPP CEP OVZ)
Článek 1
Předmět pojištění
Předmětem pojištění jsou zavazadla a věci osobní potřeby obvyklé pro daný účel cesty,
které si pojištěný vzal na cestu, případně je prokazatelně pořídil během cesty.
Článek 2
Pojistná událost
Pojistnou událostí se rozumí:
a) poškození nebo zničení věci přírodní katastrofou (sněhovou či ledovou lavinou řítící
se do údolí, zemětřesením o síle min. 6. stupňů mezinárodní stupnice, sesuvem půdy
a zřícením skal působením gravitace) či jiným přírodním nebezpečím (vichřicí o síle
min. 75 km/h, krupobitím, přímým úderem blesku, pádem stromu, pádem letadla,
povodní, záplavou, požárem);
b) poškození nebo zničení věci vodou z vodovodního zařízení;
c) poškození, zničení, odcizení nebo ztráty věci při dopravní nehodě nebo následkem
úrazu nebo náhlého onemocnění pojištěného, v jehož důsledku byl pojištěný zbaven
možnosti si je opatrovat či zajistit proti krádeži;
d) krádeže věci vloupáním:
- právo na plnění vzniká jen tehdy, byla-li pojištěná věc ukradena způsobem,
při kterém pachatel prokazatelně překonal překážky chránící pojištěné věci
před odcizením a pokud pojistná událost nevznikla v důsledku použití paděla
ných klíčů;
- o pojistnou událost se jedná, pokud byla věc ukradena výše uvedeným
způsobem z ubytovacího zařízení, v němž byl pojištěný ubytován (hotel,
apartmán, bungalov, přívěs), nebo z vozidla zaparkovaného na hlídaném
parkovišti, což je nutné doložit příslušnými doklady, nebo z uzavřeného
a uzamčeného zavazadlového prostoru motorového vozidla, za předpokladu,
že zavazadla nebyla zvnějšku viditelná;
e) loupežné přepadení, při kterém se pachatel zmocnil pojištěné věci způsobem, při
němž použil proti pojištěnému násilí nebo pohrůžky bezprostředního násilí;
f) zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel, která byla přepravována leteckým
dopravcem a nebyla tímto dopravcem pojištěnému doručena do šesti hodin po jeho
příletu do cílového místa v zahraničí;
g) poškození, zničení nebo krádež věci, ke které došlo v době, kdy byla svěřena
dopravci k přepravě na potvrzenku nebo podle pokynů dopravce uložena v prostoru
určeném pro společnou přepravu zavazadel.
Článek 3
Výluky z pojištění
1. Pojištění se nevztahuje na:
a) peníze, šeky, ceniny, vkladní knížky, platební karty a jiné karty nahrazující hotové
peníze či předplacené karty, obligace, akcie, vkladové listy, a obdobné cenné
papíry, cestovní pasy, řidičské průkazy, jízdenky, letenky a jiné doklady a průkazy
všeho druhu;
b)klenoty, předměty z drahých kovů, drahé kovy, věci sběratelského zájmu, starožitnosti,
věci umělecké a historické ceny a jiné cennosti; výjimku tvoří snubní prsteny
pojištěného, které jsou osobní povahy;
c) motorová vozidla, přívěsy a návěsy, motocykly, motokola, jízdní kola a obdobná
zařízení s vlastním pojezdovým pohonem, lodě, plavidla apod., včetně jejich
příslušenství, pohonné látky a náhradní díly do automobilů;
d) věci sloužící k výkonu povolání nebo výdělečné činnosti;
e) zvířata;
f) záznamy na nosičích zvuku a záznamu, případně na jiných informačních a řídících
systémech, na počítače, na hodnotu věcí vyplývající z autorského práva a práva
průmyslového vlastnictví;
g) věci v době, kdy byly předány na potvrzení do úschovy; tato výluka se nevztahuje
na věci zcizené vloupáním, které byly pojištěným předány do úschovy nebo
uloženy do trezoru v ubytovacím zařízení, v němž byl pojištěný ubytován.
2. Za krádež s překonáním překážek se nepovažuje:
a) odcizení věcí ze stanu nebo obdobného zařízení, majícího nepevné stěny či stropy
z plachtovin apod., a to ani tehdy, byl-li stan nebo obdobné zařízení uzamčeno;
b) rozříznutí či jiné poškození zavazadel, batohů apod.;
c) otevření zavazadel, které jsou zajištěny zdrhovadly, přezkami apod.
3. Poškozením věci se rozumí změna stavu věci, kterou je objektivně možno odstranit
opravou nebo taková změna stavu věci, kterou objektivně není možno odstranit
opravou, přesto však je věc použitelná k původnímu účelu.
Zničením věci se rozumí změna stavu věci, kterou objektivně není možno odstranit
opravou, a proto věc již nelze dále používat k původnímu účelu.
Článek 4
Povinnosti pojištěného při škodné události
Pojištěný je povinen:
1. Do 24 hodin od zjištění škodné události tuto skutečnost ohlásit policii.
2. Předložit na vyžádání pojistitele potřebné doklady týkající se škodné události, např.
doklad o způsobu překonání překážek chránících věci před odcizením s potvrzením
seznamu odcizených, ztracených nebo zničených věcí. Náklady spojené s obstaráním
policejní zprávy a eventuelně konečného šetření hradí pojištěný.
3. Předložit:
a) policejní protokol obsahující seznam odcizených či poškozených věcí, včetně
stanovení jejich hodnoty; u věcí převyšujících hodnotu 2 000 Kč je nutné přiložit
doklady o jejich pořízení; doklady ze zahraničí (policejní protokol apod.) předložit
v českém překladu, úředně ověřeném, který si pojištěný pořídí na vlastní náklady;
b) potvrzení organizace odpovědné za škodu (hotel apod.) nebo vyžádat si toto
potvrzení od policie;
c) při úrazu, který nastal při dopravní nehodě, kdy současně došlo k poškození věcí
osobní potřeby pojištěného, za něž bude požadováno plnění pojistitele, vyhledat
bez zbytečného odkladu lékařské vyšetření a vyžádat si od lékaře příslušné potvrzení;
pokud byly okolnosti případu vyšetřovány policií, vyžádat si také potvrzení
od policie;
d) v případě poškození či zničení věcí je nutno doložit fotodokumentaci nebo jiný
důkazní materiál;
e) v případě zpoždění řádně zaregistrovaných zavazedel letenku či obdobný cestovní
dokument, potvrzení od letecké společnosti o zpožděném dodání zavazadel
s datem a hodinou plánovaného a skutečného dodání zavazadel anebo potvrzení
o nedoručení zavazadel a účty za nákup nezbytných náhradních věcí.
4. Sdělit pojistiteli bez zbytečného odkladu, že v souvislosti s pojistnou událostí bylo
zahájeno trestní řízení a informovat pojistitele o průběhu a výsledcích tohoto řízení.
Článek 5
Pojistné plnění
1. Pojistitel poskytne pojistné plnění ve výši škody, maximálně však ve výši horního limitu
pojistného plnění stanoveného pojistitelem.
2. Pojistitel poskytne pojistné plnění v případě:
a) zničení, krádeže vloupáním, odcizením nebo ztrátou pojištěné věci ve výši odpoví dající přiměřeným nákladům na znovupořízení stejné nebo srovnatelné nové věci;
b) poškození pojištěné věci ve výši odpovídající přiměřeným nákladům na její opravu,
a to až do výše odpovídající časové ceně pojištěné věci; plnění pojistitele za opravu
poškozené věci nesmí převýšit částku pojistného plnění stanovenou pro případ
jejího zničení, krádeže vloupáním, odcizení nebo ztráty;
c) zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel ve výši prokazatelně vynaložených
nákladů, které byl pojištěný nucen vynaložit na pořízení nezbytných náhradních
věcí (např. hygienických potřeb, oblečení, apod.), maximálně však do výše
5 000 Kč. O částku vyplacenou v souvislosti se zpožděním řádně zaregistrovaných
zavazadel sníží pojistitel pojistné plnění v případě jejich ztráty. Pojistitel není
povinen plnit, dojde-li ke zpoždění řádně zaregistrovaných zavazadel nepravidelné
letecké linky (charter);
d) poškození, zničení nebo krádeže věci, ke které došlo v době, kdy byla svěřena
dopravci k přepravě na potvrzenku nebo podle pokynů dopravce uložena
v prostoru určeném pro společnou přepravu zavazadel, maximálně však do výše
5 000 Kč.
3. Časovou cenou se rozumí cena, kterou měla věc bezprostředně před pojistnou
událostí, a stanoví se z nové ceny věci, přičemž se přihlíží ke stupni opotřebení nebo
jiného znehodnocení anebo k zhodnocení věci, k němuž došlo její opravou, modernizací
nebo jiným způsobem, s přihlédnutím k jejímu stáří a opotřebení (amortizaci),
které vzniklo před pojistnou událostí.
4. Na pojistitele nepřechází vlastnictví nalezené pojištěné věci, za kterou pojistitel poskytl
pojistné plnění v důsledku pojistné události plynoucí z těchto ZPP CEP OVZ.

15. 1. 2008 12:58

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Přehled. Dvě banky zdražily hypotéky, Wüstnerot odpustí poplatek

1. 11. 2017 | Monika Veselíková | 3 komentáře

Přehled. Dvě banky zdražily hypotéky, Wüstnerot odpustí poplatek

Přehled novinek z oblasti půjček a hypoték napoví, kdo v říjnu zdražil a kde si sjednat úvěr bez poplatků.

Novinky z pojišťoven. Povinné ručení podle nájezdu a aplikace na hlášení škod

1. 11. 2017 | Monika Veselíková

Novinky z pojišťoven. Povinné ručení podle nájezdu a aplikace na hlášení škod

Na pojistném trhu bylo v říjnu slyšet především o pojišťovně UNIQA, která vedle nových podmínek životního pojištění představila také nový výpočet ceny povinného ručení na základě ujetých kilometrů. Nové autopojištění představila i pojišťovna Slavia.

Přehled: nová banka, založení účtu online a služba pro neslyšící

31. 10. 2017 | Monika Veselíková

Přehled: nová banka, založení účtu online a služba pro neslyšící

Jaké novinky v říjnu nachystaly banky, kdo zdražoval a kde dostanete za sjednání účtu mobil? Napoví přehled produktových novinek, akcí a slev za říjen 2017.

Pojištění pohřbu: poslední rozloučení si můžete předplatit

30. 10. 2017 | Petra Dlouhá | 11 komentářů

Pojištění pohřbu: poslední rozloučení si můžete předplatit

Bojíte se, že blízcí nebudou mít peníze na váš pohřeb nebo se jim nebude chtít ho platit? Nechcete je finančně zatěžovat? Pohřeb si můžete pojistit. Nebo dokonce předem objednat a zaplatit u pohřební firmy.

Placení bez hotovosti. Kartou, nálepkou i mobilem

24. 10. 2017 | Monika Veselíková | 26 komentářů

Placení bez hotovosti. Kartou, nálepkou i mobilem

První platební karty se u nás objevily na konci osmdesátých let minulého století. Dnes jich je v Česku přes 11 milionů. K bezhotovostnímu placení ale slouží i platební nálepky, mobil nebo hodinky.

Refinancování hypotéky: Výhodnější úrok sjednáte i rok dopředu

23. 10. 2017 | Monika Veselíková

Refinancování hypotéky: Výhodnější úrok sjednáte i rok dopředu

Úrokové sazby hypoték zatím stoupají jen pozvolna. Navěky ale takhle nízké nezůstanou. Pokud byste rádi na příští fixační období měli nízké úroky, jenže stávající fixace vám ještě pozítří nekončí, můžete si nový úrok zamluvit dopředu, u nové banky i u stávající. Pokud nabízí dopředné refinancování.

Očima expertů: Máme se bát inflace?

13. 10. 2017 | Ondřej Tůma | 14 komentářů

Očima expertů: Máme se bát inflace?

Inflace v Česku je nejvýš za posledních pět let. Je důvod k obavám?

Co umějí bankomaty v Česku? Dávají, berou, sjednají pojištění

11. 10. 2017 | Monika Veselíková | 2 komentáře

Co umějí bankomaty v Česku? Dávají, berou, sjednají pojištění

Bankomaty dnes neslouží jen k výběru hotovosti. Mapujeme, jaké další funkce a služby tuzemské banky nabízí.

Nový zákon o platebním styku. Co přinese v praxi?

21. 9. 2017 | Monika Veselíková | 3 komentáře

Nový zákon o platebním styku. Co přinese v praxi?

Bezpečnější platby na internetu, konec poplatků za platbu kartou a zpřístupnění bankovních účtů třetím stranám. Nejdůležitější změny v novém zákonu o platebním styku, který aktuálně čeká na projednání v Senátu a podpis prezidenta.

Velký přehled bankovních účtů zdarma

13. 9. 2017 | Ondřej Tůma | 15 komentářů

Velký přehled bankovních účtů zdarma

Která banka nabízí nejlepší běžný účet bez zbytečných poplatků? A u koho je potřeba splnit předem stanovené podmínky, aby bylo vedení účtu skutečně zadarmo?

Životní pojištění. Co je a jak funguje progresivní plnění

12. 9. 2017 | Monika Veselíková | 2 komentáře

Životní pojištění. Co je a jak funguje progresivní plnění

Pojistné smlouvy a podmínky jsou plné výrazů, kterým laik jen stěží porozumí. Jedním z takových termínů je progresivní plnění. Poradíme, co pojistka s progresí znamená a jaké výhody vám může přinést.

Stavíte nemovitost. Co je potřeba při žádosti o hypotéku

11. 9. 2017 | Monika Veselíková

Stavíte nemovitost. Co je potřeba při žádosti o hypotéku

Když se chystáte stavět je žádost o hypotéku o něco náročnější, než když kupujete už stojící nemovitost. Provedeme vás všemi úskalími.

Den finanční gramotnosti: Myslí Češi na zadní vrátka?

10. 9. 2017 | Monika Veselíková | 4 komentáře

Den finanční gramotnosti: Myslí Češi na zadní vrátka?

Den finanční gramotnosti má za sebou šestý ročník. Letos se průzkum zaměřil na to, zda si české domácnosti tvoří dostatečný finanční polštář pro nenadálé události a jak přistupují k pojištění života a majetku.

Kupujete nemovitost. Jaké doklady potřebujete k žádosti o hypotéku

7. 9. 2017 | Monika Veselíková | 6 komentářů

Kupujete nemovitost. Jaké doklady potřebujete k žádosti o hypotéku

Vzít si hypotéku obnáší kromě výběru banky a konkrétního produktu také dokládání nejrůznějších lejster. Poradíme, na co všechno se připravit, až si pro úvěr půjdete.

Zdraží povinné ručení? Maximálně o pár procent, hlásí pojišťovny

5. 9. 2017 | Monika Veselíková | 4 komentáře

Zdraží povinné ručení? Maximálně o pár procent, hlásí pojišťovny

O nutnosti zvednout ceny povinného ručení mluví pojišťovny několik let. Dosud razantní zdražení nepřišlo a podle pojišťoven to nebude jinak ani v příštích měsících. Připlatí si především častí viníci dopravních nehod.

Stránka 86/214

Aktuální články

Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa

Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa

Porozumět potřebám zákazníků je alfou omegou práce Sylwie Szymuly. Jaké nové obchodní...více

Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+

Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+

Češi si připlatí za streamovací služby Netflix, Max a Disney+. Poslední z nich oznámila...více

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

Generali Česká pojišťovna spustila mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services